Zorg. Zonder. Gedoe.

  • Altijd vrije zorgkeuze
  • Spoedzorg buitenland volledig vergoed
  • Iedereen is welkom

Zorgverzekering van OHRA

We willen het je zo makkelijk mogelijk maken. Zo heb je met een zorgverzekering van OHRA altijd vrije zorgkeuze. Jij kiest zelf naar welke arts, ziekenhuis of zorgverlener je gaat. En onze aanvullende verzekeringen vergoeden spoedeisende zorg in het buitenland volledig. Dat is verzekeren zonder Paarse Krokodillen.

Aanvullende (tandarts) verzekering afsluiten?

Een aanvullende verzekering afsluiten hoeft natuurlijk niet, maar het kan zeker handig zijn als je zorg nodig hebt die de basisverzekering niet vergoedt. Denk je na over het afsluiten van een tandartsverzekering? Met onze tandartsverzekering ben je verzekerd van goede zorg voor je tanden.

Basisverzekering 2019

De basisverzekering vergoedt de zorgkosten die met regelmaat worden gebruikt. Denk hierbij aan een bezoekje aan de huisarts, ziekenhuisopname en medicijnen.

Korting op je zorgverzekering

Kies je voor onze Online Gemak zorgverzekering? Dan regel je zaken rondom je verzekering lekker snel online. Je krijgt dan korting op de premie. Dat is makkelijk verdiend.

Als jouw werkgever of vereniging afspraken met ons heeft gemaakt, kun je je collectief verzekeren. En dat betekent korting!


Zorgverzekering aanvragen?

Wat krijg je vergoed

Wil je weten wat de OHRA Zorgverzekering vergoedt? Met onze vergoedingenwijzer heb je snel antwoord. Of bekijk de vergoedingen in één oogopslag met onze pakketvergelijker [PDF].

Declareren. Lekker. Makkelijk.

  • Direct online je rekening declareren
  • Mobiel declareren met de OHRA App
  • Snel inzicht in je declaraties

Zelf regelen

Wijzigen?

Hartstikke simpel. Geef je wijzigingen eenvoudig online aan ons door.

Rekening declareren

Declareren is lekker makkelijk via Mijn OHRA Zorgverzekering of met de OHRA app.

Polis inzien

Wil je je polis bekijken. Dat kan heel eenvoudig in Mijn OHRA Zorgverzekering.

Zorgverlener vinden

Je kiest altijd zelf je arts, ziekenhuis of andere zorgverlener.

Top 3 veelgestelde vragen

Dat is vervelend. Dit kan 2 redenen hebben. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Ik heb mijn verzekering gewijzigd of iemand meeverzekerd.
Je krijgt niet altijd een nieuwe polis of zorgpas na een wijziging. We laten je graag zien op welke momenten je een nieuwe polis of nieuwe zorgpas ontvangt.

Ik ben nieuw bij OHRA.
Je krijgt binnen 10 werkdagen je polis. Daarna krijg je binnen 1 maand je zorgpas(sen). Heb je binnen deze termijnen nog niets van ons ontvangen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Of stel je vraag via WhatsApp. Ons nummer is +31 (0)6 20 14 06 59.

Heb je je verzekering in de laatste twee weken van december gewijzigd? Dan is het helaas mogelijk dat je wijziging en de inning van de premie elkaar kruisen. Dit betekent inderdaad dat de premie die wij je in januari in rekening brengen, nog niet de juiste is. Maar... we lossen het op!

Dat kan! Heb je een aanvullende verzekering? Dan kun je gebruik maken van de Meegroeiservice. Verandert er iets in je leven? Je krijgt bijvoorbeeld een kindje of je gaat met pensioen? Dan pas je één keer per jaar je aanvullende verzekering aan, naar boven of naar beneden. 
Heb je nog geen aanvullende verzekering? Dan kun je deze tussentijds afsluiten. En: we kijken niet naar leeftijd, geslacht of gezondheid. Dus jij bepaalt zelf of die aanvullende verzekering er komt. Ook kun je direct gebruik maken van je dekking: wij doen niet aan wachttijden.

Staat je vraag er niet bij?

Dan helpt onze virtuele assistent je graag verder.

Stel hier je vraag