Digitaal toegankelijk, voor iedereen

Bij OHRA vinden we het belangrijk dat je al je verzekeringszaken eenvoudig digitaal kunt regelen. Op een manier die het beste bij jou past. Zonder gedoe, mét aandacht voor wat jij echt nodig hebt. Wij werken dan ook hard om onze digitale kanalen beter en toegankelijker te maken. Voor iedereen. Elke dag weer. 

Verzekeren met een visuele beperking of gehoorbeperking 

We maken verzekeren toegankelijk, ook als je minder goed ziet of hoort. Misschien gebruik je voorleessoftware. Of maak je webpagina’s groter met de control- of commandtoets. Wij bieden hierbij zoveel mogelijk ondersteuning. Denk aan een goede koppenstructuur, duidelijke knoppen, een omschrijving bij belangrijke plaatjes en voldoende kleurcontrast in teksten. Als we onze app of website verbeteren, houden we er rekening mee dat de voorleessoftware en andere middelen goed werken. Dit testen we ook bij mensen die deze middelen nodig hebben. 

Dit kun je zelf doen: 

  • De website tot 400% vergroten 
  • Door de website navigeren met (grotendeels) alleen een toetsenbord 
  • De meeste pagina's van de website bezoeken met een schermlezer of software voor spraakherkenning 

Handige hulplijnen 

Vind je het lastig om je verzekeringen online te regelen? Of ben je doof of slechthorend en heb je hulp nodig bij je bankzaken? Gelukkig sta je er niet alleen voor.

Bellen met een gebarentolk

Ben je doof of slechthorend en wil je ons bellen? Dat kan via Tolkcontact Teletolk. Je kunt kiezen hoe je het gesprek voert. Kies je voor gebaren, dan zie je een gebarentolk in beeld. Die vertaalt het gesprek tussen jou en onze medewerker. Van gebarentaal naar gesproken Nederlands en andersom. Kies je voor tekst? Dan typt de tekstbemiddelaar wat onze medewerker zegt. En spreekt uit wat jij hebt getypt. Je kunt ook zelf spreken. Via Tolkcontact Teletolk kun je ons bellen op maandag tot en met vrijdag. Voor schade- en zorgverzekering van 8.30 tot 17.00 uur. Voor schadeafhandeling en declaraties huisdier van 9.00 tot 12.00 uur.

Bellen met Tolkcontact Teletolk

DigiHandig app

Het internet biedt veel kansen. Maar een smartphone kan soms ingewikkeld zijn. Met de DigiHandig app kun je veilig oefenen. En leer je stap voor stap hoe je nieuwe apps gebruikt. Download de app in de App Store (iPhone) of de Google Play Store (Android telefoon).

Naar de website over de DigiHandig app

DigiHulplijn

Heb je vragen over je computer, e-reader, smartphone of het internet? De DigiHulplijn helpt. Bel gratis 0800 1508. Of stel je vraag via WhatsApp of mail: vragen@digihulp.nl.

Naar de website over de DigiHulplijn

Verklaring digitale toegankelijkheid

Wij vinden het belangrijk dat iedereen onze digitale kanalen kan gebruiken. Ook als je een beperking hebt. Download onze toegankelijkheidsverklaring om te lezen hoe we dit doen.

Download verklaring

Een probleem met onze toegankelijkheid?

Ook al doen wij ons best om digitaal toegankelijk te zijn, het kan zijn dat je toch een probleem ervaart. Dan kun je dit uiteraard bij ons melden.

Klacht melden bij OHRA