Nieuws- en persberichten

15 maart 2022  | Persbericht

OHRA wil klanten positief verrassen met nieuwe merkstrategie

Contact met een verzekeraar is meestal niet voor de lol. Mensen stellen zich erop in dat het benaderen van een verzekeraar leidt tot een ingewikkeld en moeizaam traject. De ervaringen van OHRA-klanten zijn echter juist verrassend positief. Zij geven de verzekeraar dan ook een 8,5 of hoger voor klanttevredenheid, zo blijkt uit klantonderzoek. In haar nieuwe merkstrategie stelt OHRA deze verrassend positieve ervaringen centraal. Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is OHRA’.

Lees meer
28 februari 2022  | Persbericht

OHRA neemt na 10 jaar afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Rob en Els waren tien jaar lang de hoofdrolspelers in de reclamecampagnes van OHRA, waarbij met name Rob altijd pech had en de verzekeraar de oplossingen bood. Nu neemt OHRA afscheid van het onhandige stel. De zorg- en autoverzekering was in 2012 de start van de carrière van het bekende reclame duo met een gebroken nek voor Rob door een auto-ongeluk op weg naar de wintersport in Oostenrijk. December 2021 eindigde deze loopbaan letterlijk met het ontslag van Rob in de commercial over de Fysio Meeneemservice. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden OHRA en hun creatieve partner Joe Public Take-Away Advertising een afscheidscampagne.

Lees meer
12 november 2021  | Nieuwsbericht

OHRA maakt zorgpremie 2022 bekend

De maandpremie van de basisverzekering wordt in 2022 € 129,45*. Dit betekent een premiestijging van € 2,70 per maand. Hiermee blijft OHRA onder de verwachte gemiddelde premiestijging van het kabinet van € 3,75 per maand. De kosten van zorg zijn als gevolg van loon- en prijsstijgingen en specialistische zorg toegenomen. Om verdere premiestijging te beperken zet OHRA reserves vanuit het eigen vermogen in.

Lees meer
5 oktober 2021  | Persbericht

OHRA schudt traditionele verzekeringswereld op met prepaid product

De wereld van auto’s verzekeren is al decennia hetzelfde; je sluit een WA, WA Plus of All-Risk verzekering af. OHRA doorbrak eerder dit jaar deze traditionele wijze van verzekeren met de leenautoverzekering (tijdelijke verzekering voor een geleende auto). Nu lanceert het bedrijf een verzekering voor mensen die relatief weinig kilometers rijden door te werken met prepaid bundels van 1.000 kilometer. Met de zogenoemde kilometerverzekering speelt de verzekeringsmaatschappij in op de trend van ‘alleen maar betalen voor gebruik’.

Lees meer
5 oktober 2021  | Persbericht

OHRA schudt traditionele verzekeringswereld op met prepaid product

De wereld van auto’s verzekeren is al decennia hetzelfde; je sluit een WA, WA Plus of All-Risk verzekering af. OHRA doorbrak eerder dit jaar deze traditionele wijze van verzekeren met de leenautoverzekering (tijdelijke verzekering voor een geleende auto). Nu lanceert het bedrijf een verzekering voor mensen die relatief weinig kilometers rijden door te werken met prepaid bundels van 1.000 kilometer. Met de zogenoemde kilometerverzekering speelt de verzekeringsmaatschappij in op de trend van ‘alleen maar betalen voor gebruik’.

Lees meer