Vragen over je nieuwe huisdierenverzekering

We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. Daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Geen probleem. Je kunt ook altijd contact opnemen met ons. Wij helpen je graag. 

  • Vergoedt OHRA een titerbepaling?

    Ja, als je de module Vaccinaties en gebit hebt afgesloten, dan wordt ook titeren vergoed.

    Waarvoor bent je verzekerd met de module Vaccinatie?

    Je bent verzekerd voor de kosten van preventieve vaccinaties en/of titerbepaling en de bijbehorende consulten. In het overzicht hieronder lees je welk bedrag wij maximaal betalen per verzekeringsjaar.

      Basis Plus Top
    Maximale vergoeding per verzekeringsjaar € 50,- € 75,- € 100,-

     

  • Moet ik bij OHRA weer een jaar wachten voordat ik kan opzeggen?

    Nee, je kunt dagelijks je verzekering opzeggen bij OHRA.

  • Kan ik bij OHRA declaraties direct laten uitkeren aan de dierenarts?

    Bij Reaal Dier & Zorg bestond de mogelijkheid om rekeningen hoger dan € 500,- direct te laten uitkeren aan de dierenarts. Bij OHRA is dit niet mogelijk. Je kunt de declaratie indienen via Mijn OHRA, je persoonlijke omgeving. Wanneer je online declareert, ontvang je binnen 2 werkdagen bericht.

  • Kan ik de dekking van mijn huisdierenverzekering wijzigen?

    Je kunt zelf de gegevens of de dekking van je huisdierenverzekering aanpassen via Mijn OHRA.

  • Kan ik bij OHRA ook kiezen voor een eigen risico?

    Nee, OHRA heeft geen eigen risico op de huisdierenverzekering. Er is alleen een eigen bijdrage. De eigen bijdrage is in de meeste gevallen 20%. Voor de aanvullende dekkingen gelden soms specifieke vergoedingen.

  • Waar kan ik de polisvoorwaarden van de aangeboden huisdierenverzekering nalezen?

    Voor je gemak lees je hier de polisvoorwaarden na. De polisvoorwaarden vind je ook altijd terug in Mijn OHRA. Ontvang je liever de polisvoorwaarden op papier? Neem dan even contact met ons op. 

  • Hoe declareer ik een rekening bij OHRA?

    Ben je klant bij OHRA en wil je een rekening declareren? Of wil je een rekening declareren die ontstond in de periode dat je nog klant was bij Reaal Dier & Zorg? We vertellen je graag hoe het werkt.

    Lees meer over schade melden

     

  • Waar vind ik de clausules?

    De geldende clausules vind je op je polisblad.

  • Ik zie een andere rasnaam op het polisblad, klopt dit wel?

    De lijst met ras-namen van OHRA is soms net iets anders dan die van Reaal Dier & Zorg. Hierdoor kan het zijn dat je een andere benaming op het polisblad ziet. Dit heeft geen invloed op de dekkingen. Heb je hier verdere vragen over, neem dan contact op.

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 40 of stel je vraag via WhatsApp via 06 20 14 06 59. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.

Hoe declareer ik mijn rekening?

Wil je kosten van de dierenarts declareren? Lees hier alle informatie over het declareren van je rekening.