Stormschade

Een storm kan je woning toetakelen. Weggewaaide dakpannen, omgewaaide bomen, maar vooral schuttingen zijn vaak de klos. Met onze opstalverzekering ben je verzekerd tegen zulke schade. We vertellen je graag hoe je schade meldt en wat je van ons kunt verwachten.

Zo meld je schade

Noodsituatie

Bel bij een noodsituatie direct 112
Voorbeelden van een noodsituatie:

  • Jijzelf of personen om je heen zijn in levensgevaar
  • Je kunt jezelf niet in veiligheid brengen
  • Instortingsgevaar van een woning of gebouw

Geen spoed, wel snel hulp nodig

Voorbeelden van geen spoed, maar wel snel hulp nodig: 

  • Losgeraakte dakbedekking of gevelplaten
  • Boom op je woning gevallen
  • Je woning is onbewoonbaar geworden

Heb je een schade uit bovenstaande voorbeelden? Neem dan contact op met de OHRA Hulpdienst via 026 205 24 97. De OHRA Hulpdienst staat 7 dagen per week, 24 uur per dag voor je klaar.
Je kunt onze hulpdienst ook makkelijk bereiken via de OHRA App.

Geen spoed

Als er geen noodsituatie of spoed is, vragen we je de schade online te melden. Dit kan via de OHRA App of Mijn OHRA. Je kunt dan direct de benodigde documenten compleet aanleveren. Zo kunnen we je schade zo snel mogelijk in behandeling nemen. Dit is meestal binnen 2 werkdagen. Bij drukte kan dit iets langer duren, we doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. 

Voorbeelden van geen spoed: 

  • Schade aan je schutting
  • Schade aan spullen in je woning, zoals meubels, de vloer of gordijnen
  • Schade aan spullen in je tuin
  • Schade aan je tuinhuis of schuurtje 
  • Beschadigingen aan je huis (plafond, muren, dak, zonnepanelen) die verder geen gevaar vormen
  • Een of meerdere dakpannen zijn losgeraakt

Lees hier meer over welke informatie we nodig hebben bij een schade. Alleen als de informatie compleet is, kunnen we je zo snel mogelijk helpen.

Meld direct je schade

OHRA App Mijn OHRA

Stormschade aan je auto

Heb je door een storm schade aan je auto? Met een All-Risk of WA Plus autoverzekering van OHRA, is stormschade meeverzekerd. Via Mijn OHRA zie je welke dekking je hebt en kun je direct je schade melden. Ook autoschades nemen wij meestal binnen 2 werkdagen in behandeling. Bij drukte kan dit iets langer duren, we doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. 

Stormschade bij een huurwoning

Heb je schade aan je huurwoning? Neem dan contact op met de verhuurder. Die kan schade aan het huis namelijk declareren bij zijn of haar eigen opstalverzekering. Heb je schade aan de spullen in je woning of aan aanpassingen die je zelf in je huurwoning hebt gedaan? Dan valt dit onder je inboedelverzekering. Meld je schade eenvoudig online.

Dit kun je van ons verwachten 

We doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. Heb je je schade gemeld en alle informatie compleet aangeleverd? Dan nemen we je schade meestal binnen 2 werkdagen in behandeling. Bij grote stormen kan dit iets langer duren, omdat het dan drukker is dan normaal. Dit vermelden wij dan op onze website. 

We houden je per mail op de hoogte van de laatste updates van je schademelding. Aan de telefoon kunnen we geen extra informatie geven. Bel bij drukte daarom alleen voor dringende zaken. 

Eigen risico bij stormschade en schade door extreem weer

Eigen risico werkt bij stormschade en schade door een stortbui of indirecte neerslag iets anders dan normaal. Je hebt dan namelijk een standaard eigen risico van € 250,-, ook als je gekozen hebt voor € 0,- eigen risico. Heb je zelf een eigen risico gekozen van € 250,-, € 500,- of € 1.000,-? Dan betaal je dat bedrag als eigen risico. Je vindt je eigen risico op je polisblad in Mijn OHRA.

Direct Schade Herstel

Schade laten repareren is vaak een hoop gedoe. Met onze service Direct Schade Herstel schakelen wij een vakman voor je in. Je hoeft dan niet zelf op zoek te gaan.