Gezinsautoregeling stopt, dit betekent het voor jou!
Hebben jullie meer auto’s binnen het gezin? Of ook nog een motor? Dan kon je die eerder voordelig bij ons verzekeren via de gezinsautoregeling. Maar we hebben besloten om voor nu met deze regeling te stoppen. Omdat de kosten voor het afhandelen van autoschades flink zijn gestegen, en we willen voorkomen dat de premies voor alle klanten omhoog gaan. We snappen dat dit misschien vragen oproept. Logisch! Daarom geven we antwoord op de meestgestelde vragen. Zodat je weet waar je aan toe bent.
Veelgestelde vragen
-
Ik wil mijn tweede auto of motor bij OHRA verzekeren. Waarom krijg ik daar geen korting op?
Op dit moment bieden we geen korting als je meerdere voertuigen bij ons verzekert. Dat komt doordat de kosten voor het afhandelen van autoschades flink zijn gestegen. Om te voorkomen dat de premies voor álle klanten omhoog gaan, hebben we besloten voor nu te stoppen met de korting voor een tweede gezinsauto of motor.
We begrijpen dat dit jammer is en kijken momenteel of we de tweede gezinsautoregeling op een andere manier kunnen terugbrengen
-
Ik krijg nu korting via de tweede gezinsautoregeling. Kan ik daar gebruik van blijven maken?
Ja, als je al gebruikmaakt van de korting via de tweede gezinsautoregeling, dan blijft deze gewoon doorlopen.
Wil je een nieuwe auto of motor bij OHRA verzekeren? Dan krijg je daar geen korting meer voor via deze regeling. Pas je alleen het kenteken aan op een bestaande auto-, kilometer- of motorverzekering? Dan behoud je gewoon je bestaande korting.
-
Waarom bieden jullie geen tweede gezinsautoregeling meer aan?
We hebben de tweede gezinsautoregeling voor nu stopgezet. Dat komt doordat de kosten voor het afhandelen van auto- en motorschades de laatste jaren flink zijn toegenomen.
Als we deze korting blijven geven, zouden we de premies voor andere klanten moeten verhogen. En dat vinden we niet eerlijk, ook niet tegenover klanten die geen gebruikmaken van de regeling.
Daarom hebben we besloten de regeling voorlopig stop te zetten. Wel kijken we actief of we deze regeling op een andere manier kunnen terugbrengen.
-
Komt de tweede gezinsautoregeling terug?
We snappen dat veel klanten graag gebruikmaken van deze regeling. Op dit moment onderzoeken we of we de tweede gezinsautoregeling in een vernieuwde vorm kunnen terugbrengen. Zodra er meer duidelijkheid is, laten we dat natuurlijk weten.
-
Ik heb een nieuwe auto of motor gekocht en wijzig het kenteken op mijn huidige verzekering. Behoud ik dan de korting via de tweede gezinsvoertuigregeling?
Ja, als je het kenteken wijzigt op een bestaande auto-, kilometer- of motorverzekering, dan behoud je gewoon de korting via de tweede gezinsvoertuigregeling.
Let wel op: als je je verzekering opzegt omdat je oude voertuig eerder is verkocht dan het nieuwe is gekocht, dan vervalt de korting. Om dat te voorkomen kun je je verzekering tijdelijk pauzeren (schorsen). Zodra je het nieuwe voertuig hebt, kun je het kenteken laten aanpassen en de verzekering weer activeren. Dit regel je eenvoudig zelf in de OHRA App of Mijn OHRA.
-
Ik heb een nieuwe auto gekocht en wil mijn kilometerverzekering aanpassen. Behoud ik dan mijn korting via de tweede gezinsautoregeling?
Als je een nieuwe auto hebt en het kenteken wijzigt op je bestaande kilometerverzekering, behoud je gewoon de korting vanuit de tweede gezinsautoregeling.
Let op: je moet dan wel de kilometerteller installeren in je nieuwe auto. Is je auto daar niet geschikt voor? Dan kun je helaas geen gebruik meer maken van de kilometerverzekering en moet je overstappen naar een reguliere autoverzekering. In dat geval vervalt de korting.Twijfel je of je auto geschikt is of weet je niet precies wat je moet doen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.
-
Ik verkoop mijn auto maar heb nog geen nieuwe gekocht. Hoe voorkom ik dat ik de korting via de tweede gezinsautoregeling verlies?
Als je je huidige autoverzekering tijdelijk pauzeert (opschort in plaats van beëindigt) totdat je een nieuwe auto hebt, dan behoud je de korting vanuit de tweede gezinsautoregeling. Zodra je het nieuwe voertuig hebt, kun je het kenteken aanpassen en je verzekering hervatten. Het opschorten, aanpassen en hervatten van je autoverzekering regel je eenvoudig in de OHRA App of Mijn OHRA.
Let op: als je gebruikmaakt van een kilometerverzekering, moet je ook de kilometerteller in je nieuwe auto installeren. Is je auto daar niet geschikt voor? Dan kun je helaas niet verder met de kilometerverzekering en moet je overstappen op een reguliere autoverzekering. In dat geval vervalt de korting.
-
Zijn er andere manieren om korting te krijgen op mijn OHRA Autoverzekering?
Op dit moment bieden we geen andere korting op de OHRA Autoverzekering.
Maar wist je dat je misschien recht hebt op collectieve korting? Als je werkgever of vereniging een contract heeft met OHRA, dan kun je korting krijgen op je premie. Tijdens het aanvragen van je autoverzekering kun je dit gemakkelijk controleren met een zoekfunctie.
-
Ik krijg korting via de tweede gezinsautoregeling op mijn motorverzekering. Kan ik die korting meenemen naar een nieuwe autoverzekering?
Helaas kun je de korting alleen behouden voor dezelfde verzekering.
Als je overstapt van een motorverzekering naar een autoverzekering, of andersom, dan gaat het om een ander soort verzekering, en vervalt de korting. Ook bij een overstap naar een kilometerverzekering geldt dit. In al deze gevallen sluit je een nieuwe verzekering af zonder de gezinskorting.