Doorleververplichting voor de meeste zorg

Met de OHRA Zorgverzekering heb je een combinatiepolis. Dit betekent dat je zelf kiest naar welke zorgverlener je gaat. Als de kosten verzekerd zijn, vergoeden wij in de meeste gevallen 100% van de rekening. Er zijn 2 uitzonderingen. Maak je gebruik van een niet gecontracteerde zorgverlener binnen geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en wijkverpleging (thuiszorg)? Dan wordt 75% van de rekening betaald, waarbij rekening wordt gehouden met het maximum tarief. De rest betaal je zelf.

Het omzetplafond

Dit is het maximale bedrag dat een zorgverlener per jaar per zorgverzekeraar aan zorg mag leveren. Kom je bij een zorgverlener die zijn jaarlijkse omzetplafond heeft bereikt, dan kan deze zorgverlener weigeren om je te behandelen. Maak je gebruik van GGZ en wijkverpleging (thuiszorg)? Zoek dan een andere zorgverlener (linken naar de zorgzoeker). Bij alle andere zorgsoorten heb je het recht je behandeling bij dezelfde zorgverlener voort te zetten.  Het omzetplafond komt meestal voor bij kleine zorgverleners en dan vooral in de laatste maanden van het jaar. 

Wij helpen je graag

Zegt jouw zorgverlener dat hij je niet kan behandelen omdat zijn omzetplafond is bereikt? Wij zorgen dat je toch je behandeling krijgt. Afhankelijk van de situatie kijken we of dat bij je huidige zorgverlener is of dat we je helpen een andere zorgverlener te vinden. Neem contact op met het OHRA Zorgteam:

  • Het OHRA Zorgteam is bereikbaar op 013 593 80 02
  • Kies in het keuzemenu voor optie 3: wachtlijstbemiddeling
  • We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur
  • Je kunt ook e-mailen. Onze medewerkers nemen dan contact op met jouw zorgverlener