Vragen over je nieuwe caravanverzekering

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Geen probleem. Je kunt ook altijd contact opnemen met ons. Wij helpen je graag. 

  • Waar kan ik de polisvoorwaarden van de caravanverzekering nalezen?

    Voor je gemak lees je de polisvoorwaarden (pdf) hier na. Je vindt ze ook altijd terug in Mijn OHRA. Ontvang je liever de polisvoorwaarden op papier? Neem dan even contact met ons op. Voor een kort overzicht van wat wel en niet verzekerd is, bekijk je de verzekeringskaart.

  • Wat als ik mijn verzekering wil wijzigen en wil weten welk effect dit heeft op mijn premie?

    Je kunt dit op onze site berekenen. Zorg dat je de nieuwwaarde van je caravan (en eventuele mover) en het bouwjaar van je caravan bij hand hebt.

  • Zijn spullen in de caravan ook meeverzekerd?

    Ja, de spullen in de caravan, voortent of aanbouw die bij de caravan horen, zijn meeverzekerd. Onder de dekking Inventaris van de OHRA Caravanverzekering vallen alle spullen voor huishoudelijk gebruik, zoals beddengoed en servies. Een gerust gevoel, want ongemerkt neem je heel wat spullen mee op reis.

    Let op: de bagage die je meeneemt valt niet onder de extra dekking Inventaris. Je reisbagage, zoals bijvoorbeeld een camera en een zonnebril, kun je wel verzekeren met onze reisverzekering.

  • Mag ik mijn caravan ook verhuren?

    Als je een toercaravan of vouwwagen verhuurt, ben je niet verzekerd. Een stacaravan mag je wel een keertje verhuren, maar niet langer dan 4 weken per jaar.

  • Ben ik verzekerd als ik mijn caravan of vouwwagen uitleen?

    De caravan of vouwwagen zelf is verzekerd. Daarom maakt het niet uit of de eigenaar of iemand anders met de caravan op pad is. Is de caravan of vouwwagen gekoppeld aan een auto? Dan is het wel nodig dat de bestuurder van de auto een geldig rijbewijs heeft en dat zijn auto verzekerd is. De bestuurder van de auto die de caravan of vouwwagen trekt mag niet rijden onder invloed. Dat zijn gewoon de regels van de wet. Gebeurt dit wel en is er schade? Dan is deze schade niet verzekerd.

  • Ontvang ik een groene kaart voor mijn caravan van OHRA?

    In Nederland hoef je voor je caravan geen aparte groene kaart (het internationaal verzekeringsbewijs) te hebben. Ook niet als je caravan een eigen kentekenbewijs heeft. Je caravan is meeverzekerd op de WA-verzekering van de auto die de caravan trekt. Op de groene kaart van je auto staat hiervoor de code AF. Je ontvangt dus geen groene kaart voor je caravan van OHRA.

  • Is mijn caravanmover ook verzekerd?

    Ja, een caravanmover is ook meeverzekerd. Je moet dan wel aan ons doorgeven dat er een caravanmover op je caravan zit. Dit doe je door de nieuwwaarde van je caravan te verhogen met de nieuwwaarde van de caravanmover. Besluit je na ingang van de verzekering een caravanmover aan te schaffen en te monteren? Ook dan is het belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft.

  • Stelt OHRA eisen aan de beveiliging van mijn caravan?

    Ja, deze beveiligingseis staat ook op je OHRA-polis:

    “U bent alleen verzekerd tegen diefstal van uw caravan of vouwwagen als u deze beveiligt met een SCM-goedgekeurde wielklem of een SCM-goedgekeurd disselslot. U moet kunnen aantonen dat deze beveiliging aanwezig was. Dat toont u aan met de sleutels en met de aankoopnota. Staat uw caravan of vouwwagen op een camping of in de stalling? Dan is deze beveiliging niet verplicht “.

    Controleer dus goed of de huidige beveiliging van je caravan hieraan voldoet. Anders is je caravan/vouwwagen niet verzekerd.

  • Hoe kan ik mijn schade melden bij OHRA?

    Ben je klant bij OHRA en wil je schade melden? Of wil je een schade melden die ontstond in de periode dat je nog klant was bij nowGo? We vertellen je graag hoe het werkt.

    Lees meer over schade melden

     

  • Ik wil mijn gegevens of verzekering wijzigen. Kan dat?

    Wil je je gegevens of verzekering wijzigen? Dit doe je makkelijk en snel zelf via Mijn OHRA.

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 40 of stel je vraag via WhatsApp op 06 20 14 06 59. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.