Vragen over je nieuwe inboedelverzekering

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Geen probleem. Je kunt ook altijd contact opnemen met ons. Wij helpen je graag. 

  • Waar kan ik de polisvoorwaarden van de inboedelverzekering nalezen?

    Voor je gemak lees je de polisvoorwaarden (pdf) hier na. Je vindt de polisvoorwaarden ook altijd terug in Mijn OHRA. Ontvang je liever de polisvoorwaarden op papier? Neem dan even contact met ons op. Voor een kort overzicht van wat wel en niet verzekerd is, bekijk je de verzekeringskaart:

    Verzekeringskaart Inboedelverzekering All-Risk (pdf)

    Verzekeringskaart Inboedelverzekering Extra uitgebreid (pdf)

  • Als ik een andere dekking wil voor mijn inboedelverzekering, waar kan ik dan zien wat het effect is op mijn premie?

    Je kunt in Mijn OHRA zelf dekkingen toevoegen of verwijderen. Zo zie je ook wat het effect op je premie is. 

  • Wat houdt de waardegarantie precies in?

    Bij OHRA heb je waardegarantie. Dat betekent dat wij altijd het hele schadebedrag betalen. Zo kun je je spullen gelukkig weer repareren of vervangen na schade.  

    OHRA verzekert op basis van nieuwwaarde. Nieuwwaarde betekent dat je je spullen nieuw kunt kopen. Stel, er wordt bij je ingebroken en je tv wordt gestolen. Je kocht deze vorig jaar voor € 1.000,-. Diezelfde tv kun je nu kopen voor € 750,-. Dan krijg je ook € 750,- vergoed.  

    De nieuwwaarderegeling geldt niet voor oudere spullen. Dat zijn spullen die bij schade minder waard zijn dan veertig procent van de nieuwwaarde. Denk hierbij aan een tv van 10 jaar oud. Wij vergoeden dan de dagwaarde. Bekijk in de afschrijvingslijst (pdf) de richtlijnen die wij gebruiken om de waarde van je spullen te bepalen.

  • Wat is het verschil tussen de OHRA Inboedelverzekering Extra Uitgebreid en de OHRA Inboedelverzekering All-Risk?

    Onze extra uitgebreide inboedelverzekering verzekert de spullen in je woning tegen diefstal en schade. Bij schade moet je denken aan onder andere storm, inbraak en brand.

    Onze all-risk inboedelverzekering verzekert hetzelfde als de extra uitgebreide dekking. En daarnaast ben je ook verzekerd als je per ongeluk zelf schade veroorzaakt aan je spullen. Of als 1 van je gezinsleden dat doet. Struikelt er iemand tegen een staande lamp? Of gaan er spullen stuk door plotselinge en onverwachte gebeurtenissen? Geen probleem.

  • Hoe kan ik een schade melden bij OHRA?

    Ben je klant bij OHRA en wil je schade melden? Of wil je een schade melden die ontstond in de periode dat je nog klant was bij nowGo? We vertellen je graag hoe het werkt.

    Lees meer over schade melden

     

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 40 of stel je vraag via WhatsApp op 06 20 14 06 59. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.