Verlenging van je autoverzekering

Hier vind je de veelgestelde vragen over de verlenging van je OHRA Autoverzekering. Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze contactpagina.

  • Veranderen de polisvoorwaarden voor mijn autoverzekering?

    Nee, de polisvoorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt ze nalezen, downloaden, opslaan en printen via onze website of Mijn OHRA.

  • Wanneer ontvang ik mijn autopolis voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Zodra je nieuwe polis in Mijn OHRA staat, krijg je van ons bericht per e-mail. Op de nieuwe polis vind je je gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

  • Waarom stijgt de premie van mijn autoverzekering?

    Dat zit zo. Als er iets misgaat dan wil je geen verzekeringsgedoe. Dat snappen we. Om ervoor te zorgen dat jij ook volgend jaar kunt terugvallen op je verzekering maken wij ieder jaar de balans op. Simpel gezegd kijken we naar het aantal schades, wat er gedekt is en wat dat kost. En als het nodig is, passen we de dekking of premie aan.

  • Geldt de nieuwe premie het hele jaar?

    OHRA beoordeelt een keer per jaar of er premies wijzigen. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op de nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar, onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Ga je bijvoorbeeld verhuizen of heb je een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van je premie.

  • Waarom zie ik in de e-mail/brief een andere premie dan in Mijn OHRA?

    In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog je huidige premie. Zodra je nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijg je van ons bericht per e-mail.

  • Ik heb meer auto’s verzekerd. Waarom staan niet alle auto’s in de e-mail/brief?

    Als je bij OHRA meer auto’s heeft verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet in de brief staan. Bijvoorbeeld omdat wij deze op een ander moment verlengen. Als wij deze verzekering opnieuw verlengen, krijg je hierover apart bericht.

  • Hoe kan ik mijn premie verlagen?

    Het is verstandig om te checken of de dekking van je autoverzekering nog bij je past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie. Ook kun je bij OHRA zelf de hoogte van je eigen risico kiezen. Hoe hoger je eigen risico, hoe lager de premie. Wijzig eenvoudig de dekking van je autoverzekering via Mijn OHRA.

  • Ik heb geen autoschade geclaimd. Waarom wijzigt dan toch mijn premie?

    De premie van de OHRA Autoverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het soort auto dat je verzekert, je leeftijd en de regio waarin je woont. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van je persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die je betaalt.

    Heb je een aantal van de verhoogde kenmerken? Dan gaat je premie omhoog, ook al heb je afgelopen jaar geen schade geclaimd. 

  • Kan ik beslissen om zelf een autoschade te betalen?

    Ja. Bij de onderdelen Brand, Storm en Natuur, Diefstal, Ruit en Aanrijding kan dat. Het kan je zelfs geld besparen. Dit hangt wel af van de hoogte van het schadebedrag en de terugval in de no-claimkorting. Je hoeft niet gelijk te beslissen of je de schade zelf betaalt. Tot een jaar na de schade kun je deze beslissing nemen. Zelfs als de schade al door OHRA is afgehandeld en betaald. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

  • Kan ik ook online mijn schade melden?

    Ja. Schade aan je auto meld je het snelst via Mijn OHRA of de OHRA App

  • Ik wil mijn autoverzekering wijzigen. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?

    Wijzigingen geef je eenvoudig door via Mijn OHRA. Je kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:

    • een adreswijziging
    • een andere auto verzekeren
    • de verzekeringsdekking
    • de hoogte van je eigen risico
  • Ik zie geen collectiviteitskorting meer op mijn polisblad staan. Hoe kan dat?

    Als je geen collectiviteitskorting op je polisblad ziet staan, dan ben je per verlengingsdatum niet meer collectief verzekerd. Dit komt doordat OHRA de samenwerking met een aantal collectiviteiten heeft beëindigd. Door het vervallen van de collectiviteitskorting gaat je premie omhoog.

  • Hoe kan ik mijn autoverzekering opzeggen?

    Wil je opzeggen of een wijziging doorgeven? Dat kan dagelijks via Mijn OHRA.

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

    Je zuivere schadevrije jaren zie je direct in Mijn OHRA en ze staan op je polisblad. Je vindt er ook je no-claimkorting en no-claimtrede.

  • Directe schadeafhandeling voor iedereen. Wat houdt dit precies in?

    Als je een WA (Plus)-autoverzekering hebt, dan hoef je bij schade aan je eigen auto veroorzaakt door een ander motorrijtuig vanaf nu niet meer zelf aan te kloppen bij de verzekeraar van de tegenpartij. Wij lossen dan als service de schadeafhandeling voor je op. Lees welke soort schades onder deze service vallen en hoe dat precies werkt.