Algemene vragen

Op deze pagina staan de veelgestelde vragen over de verlenging van je OHRA Schadeverzekering. Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Ik wil mijn verzekering(en) wijzigen. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?

    Jouw wijzigingen geef je eenvoudig door via Mijn OHRA. Je kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:

    • je persoonlijke gegevens
    • je betaalgegevens
    • modules (onderdelen)
    • je gezinssamenstelling
    • de hoogte van je eigen risico

    Heb je nog geen Mijn OHRA? In 3 stappen regel je eenvoudig zelf toegang. Houd hiervoor je relatienummer bij de hand. Deze vind je op je polisblad.

  • Ik wil mijn verzekering(en) opzeggen. Hoe doe ik dat?

    Wij vinden het jammer dat je je OHRA verzekering wilt opzeggen. Ben je niet tevreden over jouw verzekering? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.

    Wil je toch opzeggen? Veel van onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar, ook in het eerste verzekeringsjaar. Alleen voor onze doorlopende reisverzekering en huisdierenverzekering geldt dat de verzekering eerst een jaar gelopen moet hebben, voordat je kunt opzeggen. Ook geldt bij deze 2 producten een opzegtermijn van 1 maand. In Mijn OHRA kun je zelf je opzegging regelen.

  • Kan ik ook online mijn schade melden?

    Ja. Je kunt je autoschade via Mijn OHRA, met de OHRA App of via het online schadeformulier melden.

  • Heb ik altijd de beschikking over een actueel polisblad?

    Ja. In Mijn OHRA vind je altijd het meest recente polisblad. Ook ontvang je van ons bij iedere wijziging of verlenging een aangepast polisblad. Je nieuwe polisblad is na 1 werkdag zichtbaar in Mijn OHRA. Zo heb je altijd over de meest actuele versie.

  • Is de premie zoals vermeld in de verlengingsbrief het hele jaar van toepassing?

    In principe beoordeelt OHRA 1 keer per jaar of er aanpassingen zijn in de premies. Het premiebedrag in de verlengingsbrief is onder voorbehoud van het eventueel vervallen van kortingen, zoals eerstejaars actiekortingen en pakketkortingen tijdens het komende verzekeringsjaar. Ga je verhuizen of heb je een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van je premie. In Mijn OHRA kun je op je polisbladen nakijken of een eerstejaarskorting en/of pakketkorting voor jou van toepassing is.

  • Ik heb een nota ontvangen maar geen polisblad. Hoe kan dat?

    Het is helaas technisch niet mogelijk om het polisblad en de nota tegelijk te verzenden. Daarom is het mogelijk dat je eerst je nota hebt ontvangen. Je ontvangt daarna je nieuwe polisblad.

    In Mijn OHRA kun je al wel je nieuwe polisblad bekijken. Heb je nog geen OHRA Account? In 3 stappen regel je eenvoudig zelf toegang.

  • Waarom zie ik in de e-mail/brief een andere premie dan in Mijn OHRA?

    In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog je huidige premie. Zodra je nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijg je van ons bericht per e-mail.

  • Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?

    Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van je rekening afschrijven.

    Je verzekering bij OHRA heeft namelijk een jaarpremie. Deze delen wij op in 12 gelijke maandpremies. Hierbij ronden we de premie af naar twee cijfers achter de komma. Zo kan het zijn dat we te veel of te weinig in rekening brengen. Dit verschil verrekenen we éénmaal per jaar met een maandpremie. De incasso wijkt in dat geval éénmalig af van de maandpremie die staat in de e-mail/brief. Hieronder een voorbeeld van de berekening.

    Je jaarpremie is bijvoorbeeld € 66,55 (incl. assurantiebelasting) De maandpremie is dan € 5,5458333333333 Dit ronden we af naar: € 5,55. Als we 12 maanden € 5,55 zouden incasseren komen we op een bedrag van € 66,60. Daardoor incasseren wij 11 maanden € 5,55 en de 12de maand € 5,50, zodat je precies € 66,55 hebt betaald.