Je premie niet betalen. En dan?

Het kan een keer gebeuren dat we geen premie van je ontvangen. Je hebt bijvoorbeeld een paar grote uitgaven gedaan en je saldo is te laag. Of je hebt een rekening over het hoofd gezien. Geen paniek, we lossen dit graag snel met je op. Je krijgt daarom nog een tweede kans, en een derde.

Als je te laat bent met betalen

  1. Eerst sturen we je een betalingsherinnering. Daarin vragen we je om de premie binnen 14 dagen alsnog te betalen.
  2. Als we dan nog geen geld ontvangen, krijg je een aanmaning. Je hebt dan 14 dagen om alsnog te betalen.
  3. Betaal je nog steeds niet? Dan vervalt de dekking van je verzekering*. Krijg je op dat moment schade, dan ontvang je geen vergoeding van ons. Je blijft wel verplicht om je premie te betalen. We sturen je daarom een laatste verzoek om te betalen
  4. Als je ook op dit laatste verzoek niet ingaat, moeten we afscheid nemen. We beëindigen dan je verzekering; dit geldt niet voor je zorgverzekering. Misschien schakelen we ook een incassobureau in. Dat brengt extra kosten met zich mee: minimaal € 48,40 (inclusief BTW).

Goed om te weten: Je ontvangt onze brieven altijd per post.

Heb je een zorgverzekering van OHRA?

Lees dan hier wat wij doen als je de premie niet op tijd betaalt.

Wat dit voor je verzekering betekent

Als je niet betaalt, kan dit vervelende gevolgen hebben voor je:

We laten het liever niet zover komen. Dus heb je moeite met het betalen van je premie? Bekijk dan wat je zelf kunt doen en hoe wij je kunnen helpen.

Lukt het je wel te betalen en hebben wij het volledige openstaande bedrag ontvangen? Dan ben je de dag nadat wij je premie hebben ontvangen, weer verzekerd. 

Als we een incassobureau inschakelen

We doen het niet graag, maar in het uiterste geval schakelen we een incassobureau in. Daardoor wordt je rekening alleen maar hoger. Het is in de wet vastgelegd dat incassokosten minimaal € 48,40 (inclusief BTW) zijn.