Verlenging van uw huisdierenverzekering

Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA Huisdierenverzekering. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Wanneer ontvang ik mijn polis voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Wij mailen u zodra uw nieuwe polis in Mijn OHRA staat. Op de nieuwe polis staat uw gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

  • Wijzigt de premie van de OHRA Huisdierenverzekering?

    Nee. De tarieven voor de ziektekostenpakketten en extra dekkingen zijn niet gewijzigd. Toch is het mogelijk dat u komend verzekeringsjaar een hogere premie betaalt. Hoe ouder uw huisdier wordt, hoe groter de kans op gezondheidsklachten. Daarom passen we elk jaar de premie aan.

  • Geldt de nieuwe premie het hele jaar?

    Wij beoordelen 1 keer per jaar of de premie moet worden aangepast. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op uw nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar. Dit is onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Wijzigt u bijvoorbeeld uw pakket? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie.

  • Waarom zie ik in de e-mail/brief een andere premie dan in Mijn OHRA?

    In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog uw huidige premie. Zodra uw nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail.

  • Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?

    Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van uw rekening afschrijven. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

  • Ik heb meerdere dieren verzekerd. Waarom worden niet alle dieren in de e-mail/brief genoemd?

    Als u meer huisdieren heeft verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet worden genoemd. Elk huisdier krijgt een aparte polis en het kan zijn dat deze op verschillende momenten worden verlengd. Daar krijgt u dan apart bericht over.

  • Veranderen de polisvoorwaarden voor mijn huisdierenverzekering?

    De polisvoorwaarden van uw huisdierenverzekering wijzigen niet. Via Mijn OHRA kunt u altijd uw polisvoorwaarden downloaden.

  • Hoe kan ik mijn premie verlagen?

    Het is verstandig om te checken of de dekking van uw huisdierenverzekering nog bij uw huisdier past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie.

  • Ik heb geen dierenartsrekening gedeclareerd. Waarom wijzigt dan toch mijn premie?

    Een hogere premie is extra vervelend wanneer u geen rekening hebt gedeclareerd. Maar zo werkt een verzekering wel. Iedereen stopt geld in een pot, waar degenen die het nodig hebben dan aanspraak op kunnen maken.

    De premie van onze huisdierenverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het pakket dat u heeft gekozen, de leeftijd van het dier en het ras. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van uw persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die u betaalt. Daarnaast stijgt de premie naarmate uw dier ouder wordt. Ook al heeft u het afgelopen jaar geen rekening gedeclareerd.

  • Hoe kan ik mijn huisdierenverzekering wijzigen?

    Wij horen het graag. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

  • Hoe kan ik mijn huisdierenverzekering opzeggen?

    Overweegt u de huisdierenverzekering op te zeggen? Dat vinden we jammer, want we zijn natuurlijk blij met u als klant. Wilt u echt opzeggen? Dan kunt u de huisdierenverzekering na uw eerste jaar dagelijks opzeggen via Mijn OHRA. Heeft u een 4-jarig contract? Dan kunt u de verzekering pas na die 4 jaar opzeggen.

    Let op: 

    we hebben altijd een opzegtermijn van 1 maand.

  • Hoe krijg ik toegang tot Mijn OHRA?

    In nog geen 2 minuten heeft u toegang tot Mijn OHRA. U heeft alleen uw relatienummer en e-mailadres nodig. Activeer Mijn OHRA.

    Hier staat uw relatienummer

    U vindt uw relatienummer op uw polisblad en onderaan de e-mails die u van ons ontvangt.