Veelgestelde vragen over de OHRA App

Met de OHRA App regel je overal en altijd je verzekeringszaken. Je installeert hem gratis op je smartphone of tablet. Hieronder vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen over onze app.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Voor welke apparaten is de OHRA App geschikt?

    Onze app werkt op:

    • Apple (iOS) iPhones en iPads. Download gratis in de App Store
    • Android-toestellen (zoals Samsung, LG en HTC). Download gratis in Google Play

    De OHRA App is beschikbaar voor apparaten met Android 8 of nieuwer, iOS 12 of nieuwer en alle versies van iPadOS.

  • Wat kan ik allemaal met de app?

    Dat ligt een beetje aan de verzekeringen die je bij ons hebt. Maar je kunt bijvoorbeeld:

    • rekeningen van je zorgverlener declareren
    • een schade melden
    • je polis bekijken
    • je groene kaart bekijken
    • wijzigingen doorgeven
    • snel contact met ons opnemen
    • de dichtstbijzijnde autoschade- of glasherstelbedrijf vinden 

    En wat onze app extra leuk maakt, is dat je nu ook je eigen kiekjes bij producten kunt plaatsen. Bijvoorbeeld een foto van je nieuwe auto bij je autoverzekering of een foto van je favoriete strand bij je reisverzekering.

  • Het inloggen lukt niet. Hoe kan dat?

    Vervelend. Misschien helpt dit:

    • Check of je je gebruikersnaam en wachtwoord goed hebt ingevuld
    • Kijk of je toegang is geblokkeerd. Dat gebeurt bijvoorbeeld na 5 keer verkeerd inloggen. Vraag dan een tijdelijk wachtwoord aan
    • Log je niet per ongeluk in met je DigiD? Met je DigiD kun je alleen inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering
  • Hoe regel ik mijn zorgzaken?

    In de OHRA App kun je op 2 manieren je zorgzaken regelen:

    1. Inloggen met relatienummer en geboortedatum

    Wil je alleen een rekening declareren, dan kun je inloggen met je relatienummer en geboortedatum

    2. Inloggen met Mijn OHRA account

    Log je in met je Mijn OHRA account, dan kun je niet alleen je rekeningen declareren, maar ook je persoonlijke vergoedingen bekijken. Of je andere verzekeringen van OHRA beheren. Heb je nog geen Mijn OHRA account? Geen probleem, je regelt het binnen 2 minuten.

    Let op

    Mijn OHRA is niet hetzelfde als Mijn OHRA Zorgverzekering. In Mijn OHRA kun je alles regelen voor je verzekeringen en bankproducten bij OHRA. In Mijn OHRA Zorgverzekering regel je alleen je zorgzaken, en log je in met de DigiD app of met je DigiD inlogcode met SMS-controle.

  • Hoe weet ik welke versie van het besturingssysteem ik heb?

    We hebben de algemene stappen voor je op een rij gezet. Maar het kan per toestel verschillen. Twijfel je? Kijk dan in de handleiding van je toestel.

    Voor toestellen met Apple iOS (iPhone en iPad)

    • Klik op het icoon 'Instellingen' 
    • Klik op 'Algemeen' 
    • Klik op 'Info' 
    • Bij 'Versie' vind je de versie van iOS

    Voor toestellen met Android (zoals Samsung, LG en HTC)

    • Klik op het icoon voor de instellingen van je toestel
    • Klik op 'Toestel-info' (in het onderdeel 'Systeem')
    • Kijk dan bij 'Android-versie'
  • De app werkt niet goed. Hoe kan ik dit doorgeven?

    Werkt de app niet? Of doet een van de functies het niet? Vervelend. Wij horen het graag via dit formulier. Dan gaan wij met je melding aan de slag.

  • Hoe kan ik mijn foto's toevoegen bij een product?

    Je maakt de app nog persoonlijker met je eigen kiekjes. Het plaatsen is heel makkelijk:

    • Kies een product op het startscherm van de OHRA App
    • Klik op de productpagina rechtsboven op de knop 'foto'
    • Kies uit het fotoalbum op je mobiele telefoon een leuke foto. Of maak er eentje
    • Selecteer de foto die je wilt plaatsen (je kunt het formaat ook nog wat bijsnijden)
    • Op de productpagina staat nu je foto. En natuurlijk ook op het startscherm

    Heb je ook een leuke foto van jezelf? Plaats deze op de pagina met je persoonlijke gegevens.