Vragen over mijn Reaal Dier & Zorg verzekeringen

  • Ik heb een vraag over de krachtenbundeling tussen VIVAT en OHRA, met wie kan ik contact opnemen?

    Lees hier verder als u algemene informatie over de krachtenbundeling tussen NN Group (OHRA) en VIVAT Schadeverzekeringen zoekt. Heeft u andere vragen? Neem dan contact op met OHRA.

  • Ik heb een verzekering bij Reaal Dier & Zorg en heb een vraag over het aanbod voor een nieuwe OHRA-verzekering. Waar kan ik meer informatie hierover vinden?​

    Alle informatie over het aanbod voor een nieuwe OHRA-verzekering leest u in de vooraankondiging die u van ons per post ontving. De informatie ontving u 2 maanden voor de einddatum van uw verzekering bij Reaal Dier & Zorg. De opzegbrief van Reaal Dier & Zorg zat ook hierbij. Heeft u de informatie niet meer? Neem dan contact op met ons.

  • Hoe en wanneer word ik als klant van Reaal Dier & Zorg geïnformeerd over de overzetting van de verzekering naar OHRA?

    Twee maanden voor de einddatum van uw verzekering ontvangt u van Reaal Dier & Zorg en OHRA samen, persoonlijk bericht over de wijze van overzetten van uw polis. Wij zullen ervoor zorgen dat u goed verzekerd blijft. Het is de verwachting dat we het laatste kwartaal van 2020 starten met het overzetten van de polissen.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering, met wie kan ik contact opnemen?

    Is de verzekering nog niet overgezet naar OHRA? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Reaal Dier & Zorg.

  • Ik wil mijn verzekering aanpassen. Hoe regel ik dat?

    Is de verzekering nog niet overgezet naar OHRA? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Reaal Dier & Zorg. Zodra uw verzekering is overgezet naar OHRA, kunt u naar Mijn OHRA.

  • Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Is de verzekering nog niet overgezet naar OHRA? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Reaal Dier & Zorg. Zodra uw verzekering is overgezet naar OHRA, kunt u naar Mijn OHRA.

  • Heeft het overzetten van mijn verzekering gevolgen voor mijn premie?

    Zolang uw verzekering nog loopt bij Reaal Dier & Zorg, zijn de voorwaarden en premies van Reaal Dier & Zorg van toepassing op uw huisdierenverzekering. Twee maanden voor de einddatum van uw verzekering ontvangt u van Reaal Dier & Zorg en OHRA samen, persoonlijk bericht over het overzetten van uw polis naar OHRA. Wij zorgen er daarbij voor dat u goed verzekerd blijft.

  • Wat betekent de overzetting voor mijn automatische incasso?

    Zolang uw polis nog loopt bij Reaal Dier & Zorg, blijft uw huidige verzekeraar de premie incasseren. Twee maanden voordat uw huisdierenverzekering afloopt, ontvangt u hierover van Reaal Dier & Zorg en OHRA meer informatie. Het is het makkelijkst als OHRA de premie automatisch gaat incasseren. Lees meer hierover.

  • Ik heb een dierenartsrekening, waar moet ik deze melden?

    De manier waarop u een dierenartsrekening meldt, verandert niet zolang uw verzekering nog loopt bij Reaal Dier & Zorg. U declareert online uw rekening.

  • Wat gebeurt er met mijn declaratie van de dierenartsrekening als mijn verzekering is overgezet naar OHRA?

    Zodra uw huisdierenverzekering is overgezet naar OHRA, bent u klant bij OHRA en kunt u een declaratie melden in Mijn OHRA.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is uw klacht ingediend bij Reaal Dier & Zorg? Dan handelt Reaal Dier & Zorg de klacht af.

  • Mag OHRA mijn persoonsgegevens gebruiken zonder mijn toestemming?

    Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V., waarvan OHRA deel uitmaakt, heeft op 2 april 2020 VIVAT Schadeverzekeringen N.V. (VIVAT) overgenomen. OHRA wordt de nieuwe verzekeraar voor klanten van VIVAT bij een van de labels ‘Reaal Dier & Zorg’, ‘nowGo’, 'RouteMobiel’ en ‘Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV leden’.

    Omdat u een overeenkomst heeft met Reaal Dier & Zorg mag OHRA uw persoonsgegevens gebruiken. Deze gegevens zijn nodig om u als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat u goed verzekerd blijft. OHRA gebruikt de persoons- en productgegevens voor dezelfde doeleinden als Reaal Dier & Zorg nu doet. Reaal Dier & Zorg en OHRA houden zich daarbij aan de privacyregelgeving. Meer informatie over het gebruik vindt u in het privacy statement van OHRA.