Schade melden bij je reisverzekering
Heb je tijdens je vakantie schade, die gedekt wordt door je OHRA Reisverzekering? Een gestolen koffer bijvoorbeeld, of een doktersbezoek? Dan kun je de kosten bij ons declareren. We leggen uit hoe je schade meldt bij je reisverzekering.
Neem contact op, voordat je kosten maakt
Ben je op reis en heb je schade? Neem dan voordat je kosten maakt contact op met de OHRA Hulpdienst. We zijn dag en nacht bereikbaar op +31 26 400 23 10. Je vindt het nummer ook in de OHRA App. Wel zo makkelijk, want dan heb je het altijd bij de hand.
Reisverzekering: zo meld je je schade
Bij OHRA meld je schade eenvoudig online. Bijvoorbeeld via Mijn OHRA. Nog geen account? Geen probleem, je activeert Mijn OHRA eenvoudig in 3 stappen. Je kunt je schade ook online melden via de OHRA App. Je schade digitaal melden is snel en eenvoudig. Liever niet digitaal? Dan kan het ook telefonisch of schriftelijk via een schadeformulier (pdf).
Schade gemeld. En dan?
Als je jouw schade hebt gemeld via de OHRA App of Mijn OHRA, dan nemen wij je schademelding binnen 2 werkdagen in behandeling. We volgen daarbij een aantal stappen. Je ziet de status van je schademelding in de OHRA App of in Mijn OHRA.
Veelgestelde vragen
-
Valt schade aan mijn huurauto onder de reisverzekering?
Schade aan je huurauto valt niet onder je reisverzekering. Huurauto’s zijn verzekerd door de verhuurder. Wel zit er meestal een hoog eigen risico op, wat jij moet betalen als je schade aan de huurauto veroorzaakt. Je kunt dit eigen risico vooraf afkopen bij de verhuurder.
-
Is schade aan mijn telefoon gedekt door de reisverzekering?
Of een kapotte telefoon onder je reisverzekering valt, hangt af van de dekking die je gekozen hebt. Bij de dekking Basis is de schade niet gedekt. Bij Plus krijg je een maximale vergoeding van € 250,- en bij Top € 500,-.