Veelgestelde vragen over Mijn OHRA

Bij OHRA communiceren we zoveel mogelijk digitaal. Je bent dan sneller op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen. Bovendien staan belangrijke documenten van je verzekering(en), zoals je polis, polisvoorwaarden en andere informatie op 1 plek bij elkaar in Mijn OHRA. Dat is wel zo makkelijk.
Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn OHRA.

Vragen over inloggen

  • Hoe krijg ik toegang tot mijn OHRA?

    In nog geen 2 minuten heb je toegang tot Mijn OHRA. Je hebt alleen je relatienummer en e-mailadres nodig. Activeer Mijn OHRA.

    Hier vind je je relatienummer
    Je relatienummer is onderdeel van je polisnummer*. Je vindt het bijvoorbeeld op je polisblad. Het zijn de cijfers vóór het eerste streepje. Is je polisnummer bijvoorbeeld 123456-531-04? Dan is je relatienummer 123456. Je vindt je relatienummer trouwens ook onderaan de e-mails die je van ons ontvangt.

    *) dit geldt niet bij onze huisdierenverzekering. Je vindt je relatienummer dan altijd onderaan de e-mails die je van ons krijgt.

  • Ik heb geen eigen e-mailadres, maar wil wel in blijven loggen. Wat moet ik doen?

    Je maakt heel eenvoudig en gratis een e-mailadres aan bij bijvoorbeeld Hotmail.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Geen punt. Je kunt je wachtwoord gewoon weer opvragen per e-mail.

  • Het inloggen lukt niet. Hoe kan dat?

    Misschien komt het doordat:

    • je je e-mailadres of wachtwoord onjuist hebt ingevuld
    • je e-mailadres bij meerdere personen voorkomt in onze administratie (bijvoorbeeld twee verzekerden)
    • je account is geblokkeerd of vervallen
    • je probeert in te loggen met je DigiD. Met je DigiD kun je wel inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering

    Lukt het nog steeds niet? Kies dan voor wachtwoord vergeten en vraag een nieuw wachtwoord aan. Of activeer even opnieuw je OHRA Account. Hiervoor heb je je relatienummer nodig. 

    Is er een technische storing? Dan horen we dat graag zo snel mogelijk. Meld de storing het liefst via WhatsApp

  • Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?

    We blokkeren Mijn OHRA als jij of iemand anders 5 keer probeert in te loggen met een verkeerd e-mailadres of wachtwoord. Wil je toch inloggen? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

  • Ik ontvang geen e-mail om Mijn OHRA te activeren.

    Wil je jouw OHRA Account activeren, maar ontvang je geen e-mail? Kijk dan bij je ongewenste post of SPAM. Het kan zijn dat onze e-mail daar tussen staat.

    Heb je een gmail e-mailadres? Dan is de kans groot dat onze activeringsmail in je SPAM terecht komt. Hier kunnen wij op dit moment niets aan doen. Wel kan je deze e-mail vanuit je SPAM kenmerken als "lijkt in orde" en daarna als "geen SPAM". Onze e-mail staat nu automatisch in je inbox. Vanuit de inbox werkt de activeringsknop juist.

    Kom je er niet uit? Dan kan je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.

  • Ik heb ook Mijn OHRA Zorgverzekering. Hoe moet ik daar inloggen?

    Het inloggen bij Mijn OHRA Zorgverzekering blijft hetzelfde. Voor het inloggen bij Mijn OHRA Zorgverzekering gebruik je je DigiD. Dit is je persoonlijke inlogcode van de overheid.

Vragen over het gebruik van Mijn OHRA

  • Wat is Mijn OHRA?

    In Mijn OHRA kun je online al je gegevens van je verzekeringen inzien en aanpassen. Wanneer je maar wilt. 

    Maak het jezelf nog makkelijker met onze app
    Met je inloggegevens van Mijn OHRA heb je ook toegang tot onze handige app. Zo regel je al je verzekeringszaken ook op je smartphone of tablet. Ontdek de OHRA App.

  • Kan ik gebruikmaken van Mijn OHRA?

    Ja, iedereen die bij ons is verzekerd kan gratis Mijn OHRA gebruiken. Begin meteen! Je regelt je toegang in 3 simpele stappen.

  • Wat kan ik allemaal in Mijn OHRA

    We blijven de mogelijkheden van Mijn OHRA steeds uitbreiden. En er kan nu al heel veel:

    • De gegevens van je verzekeringen bekijken. Zoals polisvoorwaarden, gekozen dekking en premie.
    • Het kenteken wijzigen als je een andere auto koopt.
    • Je persoonlijke gegevens wijzigen.
    • De dekking van je verzekeringen aanpassen.
    • Een verhuizing doorgeven.
    • Schade melden.
    • Een verzekering opzeggen.
    • Je polis en/of internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart) opslaan op je computer, printen of een papieren versie aanvragen.
    • Verzendwijze aanpassen. Sommige mededelingen ontvang je alleen per e-mail. Bijvoorbeeld het verlengen of wijzigen van je polis. Door je verzendwijze aan te passen kan je deze informatie toch per post ontvangen. 

    Ook je zorgverzekering beheren?
    In Mijn OHRA vind je de algemene gegevens van je zorgverzekering bij OHRA. Wil je ook je zorgverzekering beheren? Of een rekening declareren? Dat kan in Mijn OHRA Zorgverzekering.

  • Kunnen mijn partner en ik samen één Mijn OHRA delen?

    Zijn jullie samen verzekerd op 1 relatienummer? Dan kun je samen gebruikmaken van de inloggegevens van jullie OHRA Account. Het is niet mogelijk om meerdere inloggegevens te hebben voor 1 account.

    Heeft je partner eigen verzekeringen en een eigen relatienummer bij OHRA? Dan heeft je partner hiervoor ook een eigen OHRA Account. Onze verzekeringen zijn namelijk altijd gekoppeld aan 1 relatienummer. Je producten zijn daarom ook alleen voor jou zichtbaar in Mijn OHRA.

  • Hoe kan ik Mijn OHRA opheffen?

    Wil je echt geen gebruik meer maken van Mijn OHRA? Stuur dan een brief (zonder postzegel) naar:
    OHRA t.a.v. RELA
    Antwoordnummer 3346
    6800 ZC Arnhem

    Vraag in je brief of we je account kunnen uitzetten. We regelen het dan zo snel mogelijk

  • Waar vind ik mijn polisblad?

    Als je inlogt bij Mijn OHRA kom je op de overzichtspagina:

    • klik op 'Verzekeringen' om je verzekering(en) te bekijken
    • kies de verzekering waarvan je de polis wilt bekijken
    • klik onder 'Direct Regelen' op 'Polis bekijken' 
    • kies vervolgens de gewenste datum 
    • selecteer de link 'Uw polis' 
    • je digitale polis opent als pdf. Je kunt de polis nu opslaan of printen.
  • Hoe weet ik dat iets in Mijn OHRA is gewijzigd?

    Als er een nieuwe polis voor je klaarstaat, bijvoorbeeld omdat je je polis hebt aangepast of wij je polis verlengen, dan ontvang je van ons altijd een e-mail.

  • Hoe komt het dat mijn e-mailadres meerdere keren voorkomt?

    Je bent als klant bij ons geregistreerd als een relatie met een bepaald e-mailadres. Uit controle is gebleken dat wij van een andere relatie hetzelfde e-mailadres kennen. Dit kan doordat iemand (bijvoorbeeld de tweede rekeninghouder) hetzelfde e-mailadres heeft opgegeven of doordat je bij ons (mogelijk) onterecht als dubbele relatie geregistreerd staat. Neem contact met ons op om dit te achterhalen. Wij helpen je graag.