Veelgestelde vragen over Mijn OHRA

Bij OHRA communiceren we zoveel mogelijk digitaal. Zo staan belangrijke documenten zoals je polis en polisvoorwaarden op 1 plek bij elkaar. Ervaar het gemak van Mijn OHRA en de OHRA App. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn OHRA.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Vragen over inloggen

  • Hoe krijg ik toegang tot Mijn OHRA?

    Om in te loggen in Mijn OHRA heb je een OHRA Account nodig. Dit regel je binnen 2 minuten met je relatienummer en e-mailadres. Activeer direct je OHRA Account..

    Hier vind je je relatienummer

    Je vindt je relatienummer in onze mail over je polis en in onze welkomstmail. Je relatienummer is onderdeel van je polisnummer. Je polisnummer staat op je polisblad en in eventuele brieven die je van ons ontvangt. Het zijn de cijfers vóór het eerste streepje. Is je polisnummer bijvoorbeeld 123456-531-04? Dan is je relatienummer 123456.

  • Het inloggen lukt niet. Hoe kan dat?

    Vervelend dat het inloggen niet lukt. Dit kan verschillende redenen hebben:

    • Heb je je e-mailadres en wachtwoord goed ingevuld? Doe een check en probeer het nog een keer.
    • Ben je je wachtwoord vergeten of kwijt? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de stappen.
    • Is je toegang geblokkeerd? Dit gebeurt na 5 keer verkeerd inloggen. Je zult even moeten wachten, probeer het daarna nog een keer. Of stel een nieuw wachtwoord in.
    • Log je in met je DigiD? Dit is niet mogelijk in de OHRA App. Met je DigiD kun je alleen inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.
  • Ik ontvang geen e-mail om een OHRA Account te activeren. Wat nu?

    Wil je jouw OHRA Account activeren, maar ontvang je geen e-mail? Kijk dan bij je ongewenste post of SPAM. Het kan zijn dat onze e-mail daar tussen staat.

    Heb je een Gmail e-mailadres? Dan is de kans groot dat onze activeringsmail in je SPAM terecht komt. Hier kunnen wij op dit moment niets aan doen. Wel kun je deze e-mail vanuit je SPAM kenmerken als 'lijkt in orde' en daarna als 'geen SPAM'. Onze e-mails staan vanaf dat moment automatisch in je inbox en dan werkt de activeringsknop juist.

    Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.

  • Het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor mijn OHRA Account lukt niet. Hoe kan dat?

    Heb je op ‘wachtwoord vergeten’ geklikt om een nieuw wachtwoord aan te vragen, maar ontvang je geen e-mail van ons? Dan kan dit er aan de hand zijn: 

    • De e-mail is in je ongewenste post of SPAM terecht gekomen. Het is dan handig om je e-mail als 'lijkt in orde' te kenmerken en daarna als 'geen SPAM'. Zo weet je zeker dat je onze e-mails vanaf nu wel in je inbox ontvangt.
    • Je hebt nog geen account aangemaakt. Activeer direct je OHRA Account..
  • Ik heb ook een Mijn OHRA Zorgverzekering. Hoe moet ik daar inloggen?

    Mijn OHRA is niet hetzelfde als Mijn OHRA Zorgverzekering. In Mijn OHRA Zorgverzekering regel je alles voor je zorgverzekering en log je in met de DigiD app of met je DigiD inlogcode met SMS-controle. Inloggen doe je hier.

Inloggen met een SMS-code

  • Ik wil graag veilig inloggen met een SMS-code, hoe werkt dit?

    Met een SMS-code log je extra veilig in op Mijn OHRA en in de OHRA App. Dit werkt als volgt: wij controleren 1 keer jouw persoonlijke gegevens via iDIN, een veilige dienst van banken. Daarna weten we altijd wie je bent en krijg je bij het inloggen een unieke SMS-code. Dit wordt ook wel tweestapsverificatie genoemd.

  • Wat is iDIN?

    iDIN is een veilige en betrouwbare dienst van banken. Het proces van iDIN lijkt op iDEAL; je logt in via je eigen vertrouwde online bankieren-omgeving, alleen maak je met iDIN géén geld over. Wij controleren dus alleen wie je bent en krijgen je financiële gegevens hierbij nooit te zien.

  • Ik regel de verzekeringszaken voor iemand anders, kan ik dan ook inloggen met een SMS-code?

    Regel je de verzekeringszaken voor jouw ouders of partner? Dan kun je gewoon inloggen met een SMS-code. Hiervoor moet je 1 keer met de bankrekening van deze persoon inloggen bij de bank via iDIN. Daarna krijg je altijd een unieke SMS-code.

    Heb je per ongeluk je eigen bank gekoppeld, dan zie je vanzelf een foutmelding. Daarna kun je het opnieuw proberen.

  • Ik regel de verzekeringszaken voor iemand anders, kan ik de SMS-code op mijn nummer ontvangen?

    Dat kan zeker! Voer jouw eigen mobiele nummer in nadat je de iDIN controle van de ander hebt gedaan. Vervolgens ontvang je de unieke SMS-code altijd op jouw telefoonnummer.

  • Ik wil niet meer inloggen met een SMS-code. Hoe kan ik dit uitzetten?

    Inloggen met een SMS-code zorgt voor een betere beveiliging van jouw OHRA Account. Wil je dit toch liever niet meer? Je kunt het zelf aan- en uitzetten in Mijn OHRA.

Vragen over het gebruik van Mijn OHRA

  • Wat is Mijn OHRA?

    In Mijn OHRA kun je online al je gegevens van je verzekeringen inzien en aanpassen. Wanneer je maar wilt. 

    Nóg meer gemak met onze app

    Met je inloggegevens van Mijn OHRA heb je ook toegang tot onze handige app. Zo regel je alles voor je verzekeringen waar en wanneer het je uitkomt. 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Download de OHRA App op je smartphone of tablet.

  • Kan ik gebruikmaken van Mijn OHRA?

    Als je bij ons een verzekering afsluit, krijg je gratis toegang tot Mijn OHRA. En met deze inloggegevens gebruik je ook onze handige app. Begin meteen! Je regelt je toegang in 3 simpele stappen.

  • Wat kan ik allemaal in Mijn OHRA

    We blijven de mogelijkheden van Mijn OHRA uitbreiden. Wat je allemaal kunt is:

    • De gegevens van je verzekeringen bekijken. Zoals polisvoorwaarden, gekozen dekking en premie.
    • Het kenteken wijzigen als je een andere auto koopt.
    • Je persoonlijke gegevens wijzigen.
    • De dekking van je verzekeringen aanpassen.
    • Een verhuizing doorgeven.
    • Schade melden.
    • Een verzekering opzeggen.
    • Je polis en/of internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart) opslaan op je computer, printen of een papieren versie aanvragen.
    • Verzendwijze aanpassen. Sommige mededelingen ontvang je alleen per e-mail. Bijvoorbeeld het verlengen of wijzigen van je polis. Door je verzendwijze aan te passen kan je deze informatie toch per post ontvangen. 

    Ook je zorgverzekering beheren?

    In Mijn OHRA vind je de algemene gegevens van je zorgverzekering bij OHRA. Wil je ook je zorgverzekering beheren? Of een rekening declareren? Dat kan in Mijn OHRA Zorgverzekering.

  • Kunnen mijn partner en ik samen 1 OHRA Account delen?

    Zijn jullie samen verzekerd op 1 relatienummer? Dan kun je samen gebruikmaken van een OHRA Account. Het is niet mogelijk om meerdere inloggegevens te hebben voor 1 account.

    Heeft je partner eigen verzekeringen en een eigen relatienummer bij OHRA? Dan hebben jullie allebei een eigen OHRA Account.

  • Waar vind ik mijn polisblad?

    Log in op Mijn OHRA en volg de stappen hieronder:

    • Klik op 'Verzekeringen' om je verzekering(en) te bekijken
    • Kies de verzekering waarvan je de polis wilt bekijken
    • Klik onder 'Direct Regelen' op 'Polis bekijken' 
    • Kies vervolgens de gewenste datum 
    • Selecteer de link 'Uw polis' 
    • Je digitale polis opent als een PDF bestand. Je kunt de polis nu bekijken, opslaan of printen.
  • Hoe weet ik als er iets in Mijn OHRA is gewijzigd?

    Als er een nieuwe polis voor je klaarstaat, bijvoorbeeld omdat je je polis hebt aangepast of wij je polis verlengen, dan ontvang je altijd een e-mail van ons.