Veelgestelde vragen OHRA Inboedelverzekering

Je bent niet elke dag met je inboedelverzekering bezig. Dat doen wij ook niet. Daarom snappen we dat je hierover vragen hebt. We hebben de veelgestelde vragen voor je verzameld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Wat is het eigen risico bij de inboedelverzekering?

    Standaard heb je een eigen risico van € 150,-. Maak je gebruik van onze Direct Schade Herstel service? Dan betaal je de helft van het eigen risico: € 75,-.

    Let op:

    Bij stormschade aan huurdersbelang (bijvoorbeeld schuttingen of schuren) heb je een eigen risico van € 225,- per gebeurtenis.

  • Wat is de service Direct Schade Herstel?

    Bij woonschade kun je gebruikmaken van onze service Direct Schade Herstel. De voordelen voor jou:

    • Wij regelen een professionele hersteller voor je
    • Je hoeft geen geld voor te schieten. De rekening gaat direct naar ons. Wel zo makkelijk
    • Je betaalt maar de helft van je eventuele eigen risico
  • Wat is de dekking Buiten het huis?

    Met de dekking Buiten het huis verzeker je waardevolle spullen buiten het huis in Nederland, tegen diefstal en schade. Bijvoorbeeld mobiele telefoons, brillen en camera’s. De dekking Buiten het huis kun je alleen afsluiten als je al een inboedelverzekering bij ons hebt of gelijktijdig afsluit.

  • Wat krijg ik vergoed bij schade aan mijn spullen?

    Bij een gedekte schade vergoeden wij je spullen. Wat je uitgekeerd krijgt, hangt af van de dagwaarde van het product dat beschadigd of gestolen is. En de dagwaarde is weer afhankelijk van het afschrijvingspercentage. Bekijk in de afschrijvingslijst Inboedel en Reisbagage (pdf) de richtlijnen die wij gebruiken om de waarde van je spullen te bepalen.

  • Wanneer zijn mijn spullen verzekerd via de inboedeldekking, kostbaarhedendekking, buiten het huis dekking en de reisverzekering?

    Je kunt je spullen via verschillende dekkingen verzekeren. Bekijk het verschillenoverzicht (pdf) om te zien wat wanneer is verzekerd.

  • Kan ik korting krijgen op mijn inboedelverzekering?

    Met een goed beveiligde woning krijg je 15% korting op de premie van je inboedelverzekering. Je moet dan in het bezit zijn van een geldig certificaat. Lees meer over premiekorting bij inbraakpreventie.

  • Het verzekerde bedrag voor spullen met een beperkte dekking, zoals kunst en antiek, kan ik niet meer zelf verhogen. Waarom kan dat niet meer?

    Van deze mogelijkheid maakten maar heel weinig klanten gebruik. Vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om deze optie niet meer aan te bieden.

  • Ik ben verhuisd en wil graag het verzekerde bedrag voor spullen met een beperkte dekking verhogen. Is dat mogelijk?

    Nee, je kunt vanaf 31 mei 2015 het verzekerde bedrag niet meer zelf verhogen. Had je voor de verhuizing een hoger verzekerd bedrag? Dan komt het extra verzekerde bedrag te vervallen zodra je verhuisd bent.

  • Waarom is de inboedelverzekering vernieuwd?

    We hebben de OHRA Woonverzekeringen iets aangepast. De verzekeringen zijn nu nog eenvoudiger en met een scherpe prijs. Bekijk de veelgestelde vragen over de vernieuwde OHRA Woonverzekeringen.

  • Hoe bereik ik de OHRA Hulpdienst?

    Heb je een noodsituatie buiten kantoortijd? Dan staat de OHRA Hulpdienst voor je klaar. 24 uur per dag, zeven dagen per week.     

    Je kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 (0)26 400 2310.