Verlenging van uw doorlopende reisverzekering

Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA Doorlopende Reisverzekering. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Wijzigt de premie van de OHRA Doorlopende Reisverzekering?

    Nee, de premie van uw doorlopende reisverzekering wijzigt niet. Is uw premie toch hoger dan vorig jaar? Dan bent u in een andere leeftijdscategorie gevallen en dit kan gevolgen hebben voor uw premie.

  • Veranderen de polisvoorwaarden van de OHRA Doorlopende Reisverzekering?

    De polisvoorwaarden van uw doorlopende reisverzekering wijzigen niet. Via Mijn OHRA kunt u altijd uw polisvoorwaarden downloaden.

  • Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?

    Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van uw rekening afschrijven. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

  • Kan ik de dekking van mijn OHRA Reisverzekering wijzigen?

    Ja, u kunt op ieder gewenst moment de dekking van uw doorlopende reisverzekering wijzigen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen of verwijderen van dekkingen, of het aanpassen van uw gezinssituatie. Ga naar Mijn OHRA en kies voor 'Wijzigen' bij uw doorlopende reisverzekering.

  • Wordt een negatief reisadvies gedekt via de annuleringsverzekering?

    Nee. Een negatief reisadvies is géén geldige annuleringsreden. De annuleringsverzekering vergoedt alleen wanneer u uw vakantie moet annuleren of vervroegd moet terugkeren vanwege persoonlijke omstandigheden. Bijvoorbeeld door het overlijden van een familielid of door gedwongen ontslag.

    Annuleren bij negatief reisadvies

    Wilt u uw vakantie annuleren vanwege een negatief reisadvies? Neem dan eerst contact op met de reisorganisatie waar u uw vakantie heeft geboekt. Soms kunt u de vakantie in overleg met uw reisorganisatie kosteloos omboeken naar een andere bestemming. Heeft het calamiteitenfonds uw bestemming bestempeld als 'dekkingsbeperking'? Dan kunt u uw reis zonder kosten annuleren bij uw reisorganisatie. Bestemmingen waarvoor een dekkingsbeperking geldt vindt u op www.calamiteitenfonds.nl.

    Wij raden u aan om altijd te boeken bij een reisorganisatie die aangesloten is bij het calamiteitenfonds. 

  • Wanneer ben ik dubbel verzekerd voor medische kosten?

    U bent niet dubbel verzekerd als u naast de zorgverzekering ook de extra dekking Geneeskundige kosten (reisverzekering) heeft afgesloten.

    De extra dekking Geneeskundige kosten is kort gezegd een aanvulling op uw zorgverzekering. Uw zorgverzekering vergoedt namelijk alleen de kosten voor medisch noodzakelijke hulp in het buitenland tot het tarief dat u in Nederland zou betalen. De kosten voor medische hulp in bijvoorbeeld Zwitserland of Amerika liggen hoger. Het kan dus voorkomen dat u moet bijbetalen of dat u helemaal geen vergoeding krijgt van uw zorgverzekeraar. Een voordeel is dat de kosten die onder het eigen risico van uw zorgverzekering vallen, met de extra dekking Geneeskundige kosten via de reisverzekering volledig zijn gedekt.

  • Kan ik ook online een schade melden?

    Ja, u kunt schade aan uw bagage via Mijn OHRA of via de OHRA App melden.