Verlenging van je doorlopende reisverzekering
Hier vind je de veelgestelde vragen over de verlenging van je OHRA Doorlopende Reisverzekering. Staat je vraag hier niet bij? Ga dan naar onze contactpagina.
-
Wijzigt de premie van de OHRA Doorlopende Reisverzekering?
Ja, in het nieuwe verzekeringsjaar stijgt de premie van je doorlopende reisverzekering. Een premieverhoging is natuurlijk nooit leuk, maar als bestaande klant geniet je nog steeds van een scherp aanbod. Dat betekent dat je ook komend jaar minder betaalt dan wanneer je als nieuwe klant een doorlopende reisverzekering afsluit. Door inflatie en stijging van lonen zien wij de kosten van gedekte schades toenemen. Het is bijvoorbeeld duurder om een reis te annuleren door stijgende vakantieprijzen. Ook diensten zoals het aanbieden van vervangend vervoer in het buitenland of het vervangen van gestolen bagage, zijn in prijs gestegen. Met een hogere premie kunnen wij schades blijven vergoeden.
-
Veranderen de polisvoorwaarden van de OHRA Doorlopende Reisverzekering?
De polisvoorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt ze nalezen, downloaden, opslaan en printen via onze website of Mijn OHRA.
-
Kan ik de dekking van mijn OHRA Reisverzekering wijzigen?
Ja, je kunt op ieder gewenst moment de dekking van je doorlopende reisverzekering wijzigen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen of verwijderen van dekkingen, of het aanpassen van uw gezinssituatie. Ga naar Mijn OHRA en kies voor 'Wijzigen' bij je doorlopende reisverzekering.
-
Wordt een negatief reisadvies gedekt via de annuleringsverzekering?
Nee. Een negatief reisadvies is géén geldige annuleringsreden. De annuleringsverzekering vergoedt alleen wanneer je je vakantie moet annuleren of vervroegd moet terugkeren vanwege persoonlijke omstandigheden. Bijvoorbeeld door het overlijden van een familielid of door gedwongen ontslag.
Annuleren bij negatief reisadvies
Wil je je vakantie annuleren vanwege een negatief reisadvies? Neem dan eerst contact op met de reisorganisatie waar je je vakantie hebt geboekt. Soms kun je de vakantie in overleg met je reisorganisatie kosteloos omboeken naar een andere bestemming. Heeft het calamiteitenfonds jouw bestemming bestempeld als 'dekkingsbeperking'? Dan je je reis zonder kosten annuleren bij je reisorganisatie. Bestemmingen waarvoor een dekkingsbeperking geldt vind je op www.calamiteitenfonds.nl.
Wij raden je aan om altijd te boeken bij een reisorganisatie die aangesloten is bij het calamiteitenfonds.
-
Wanneer ben ik dubbel verzekerd voor medische kosten?
Je bent niet dubbel verzekerd als je naast de zorgverzekering ook de extra dekking Geneeskundige kosten (reisverzekering) hebt afgesloten.
De extra dekking Geneeskundige kosten is kort gezegd een aanvulling op je zorgverzekering. Je zorgverzekering vergoedt namelijk alleen de kosten voor medisch noodzakelijke hulp in het buitenland tot het tarief dat je in Nederland zou betalen. De kosten voor medische hulp in bijvoorbeeld Zwitserland of Amerika liggen hoger. Het kan dus voorkomen dat je moet bijbetalen of dat je helemaal geen vergoeding krijgt van je zorgverzekeraar. Een voordeel is dat de kosten die onder het eigen risico van je zorgverzekering vallen, met de extra dekking Geneeskundige kosten via de reisverzekering volledig zijn gedekt. -
Kan ik ook online een schade melden?