Een klacht over je verzekering of onze dienstverlening

We doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze verzekeringen of dienstverlening. Dat is vervelend, maar we horen het graag. Hopelijk kunnen we je weer blij maken. En misschien kunnen we onze dienstverlening verbeteren.

Op deze pagina informeren we je over de klachtenprocedure van onze schadeverzekeringen en levensverzekeringen.

Onze klantenservice helpt je graag

Stap 1: Meld je klacht bij ons

Uiteraard lossen we je klacht graag op. Dit gaat het snelst wanneer je telefonisch contact opneemt met onze klantenservice.

Je kunt een klacht ook op andere manieren doorgeven:

  • Online:
    Heb je een vraag of klacht over een schadeverzekering, zoals een auto-, reis-, woon- of huisdierenverzekering? Gebruik dan het Klachtenformulier Schadeverzekering.

    Heb je een vraag of klacht over je levensverzekering, zoals een overlijdensrisicoverzekering? Gebruik dan het Klachtenformulier Levensverzekeringen. De makkelijkste manier om je klacht of vraag door te geven is online. En als je eerst inlogt op Mijn OHRA gaat het nog sneller, we hebben dan jouw gegevens al voor je ingevuld.
  • Per post: 
    Vergeet niet je relatienummer, naam en adres te vermelden. En natuurlijk een duidelijke omschrijving van je klacht. Stuur je brief naar:

    OHRA
    Postbus 40000
    6803 GA Arnhem

Hoe je je klacht ook indient, je krijgt in ieder geval binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons. Misschien is er voor een goed antwoord meer onderzoek nodig. Dan kan het iets langer duren. Je ontvangt dan altijd bericht wanneer we verder naar een oplossing kunnen zoeken.

Stap 2: Nog niet tevreden? Richt je dan tot de directie van OHRA

Als je niet tevreden bent met onze reactie, kun je een klacht sturen aan de directie van OHRA. Je gebruikt daarvoor ook de online klachtenformulieren voor Schadeverzekeringen of Levensverzekeringen. Vermeld dan wel in de beschrijving dat het om een directieklacht gaat. Je kunt ook een brief sturen naar:

Directie OHRA
Postbus 40000
6803 GA Arnhem

Vergeet ook hier niet je relatienummer, naam en adres te vermelden. En natuurlijk een duidelijke omschrijving van je klacht en de stappen die je eerder hebt ondernomen.

Je ontvangt weer binnen 10 werkdagen een reactie van ons.

Stap 3: Het Kifid, als we er samen echt niet uitkomen

Soms kunnen we het echt niet eens worden. Voor particuliere verzekeringen kun je je klacht altijd nog voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Zij kunnen bemiddelen. Hopelijk komen we er dan uiteindelijk wél uit. Je kunt tot en met 3 maanden nadat je van ons een reactie hebt gekregen het Kifid inschakelen. De contactgegevens zijn:

KiFiD
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: +31 (0)70 333 8999
E-mail: consumenten@kifid.nl
Website KiFiD

Je kunt jouw klacht aan het KiFiD ook voorleggen via het Europees ODR Platform.