Veelgestelde vragen over Bundelz

Staat je vraag er niet bij? Je kunt altijd contact met ons opnemen.

  • Waarom heb ik voor Bundelz een smartphone nodig?

    Je hebt een smartphone met mobiel internet en bluetooth nodig voor de Bundelz App. De app helpt je bij het plaatsen van de kilometerteller in de auto en eenmaal op weg, zie je in de app hoeveel kilometer je bundel nog heeft.

    Om je kilometers inzichtelijk te maken moet je regelmatig, maar minimaal 1 keer in de 3 weken, je smartphone verbinden met de kilometerteller. Dat noemen we synchroniseren.

  • Werkt de Bundelz App op iedere telefoon?

    Om de Bundelz App te installeren heb je een smartphone nodig met besturingssysteem Android of iOS. Is je smartphone al een aantal jaar oud? Controleer dan even of je de meest recente softwareversie hebt.

    • Android: minimaal softwareversie 5.0
    • iOS: minimaal softwareversie 11.0
  • Ik betaal de verzekering per kilometer, ben ik dan wel verzekerd als de auto stilstaat?

    Ja, je auto is ook verzekerd als hij stil staat. Voor een stilstaande auto gelden de voorwaarden zoals beschreven in de standaard polisvoorwaarden. Dat betekent bijvoorbeeld dat stormschade aan je auto verzekerd is als je een All Risk verzekering hebt.

  • Is er een beperking voor het maximum aantal kilometers?

    Nee, er is geen maximum aan het aantal kilometers dat je mag rijden met een Bundelz Kilometerverzekering. Wel is Bundelz alleen voordelig voor iedereen die gemiddeld minder dan 5.000 kilometer per jaar rijdt. Als je meer rijdt, ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een standaard autoverzekering.

  • Kan ik mijn zakelijke auto, camper of caravan ook bij Bundelz verzekeren?

    Nee, de Bundelz Autoverzekering is alleen voor personenauto's die particulier worden gebruikt en die een Nederlands kenteken hebben. De auto mag niet geïmporteerd zijn.

  • Ik rijd weinig met mijn oldtimer. Kan ik deze auto ook verzekeren bij Bundelz?

    Om gebruik te kunnen maken van de kilometerverzekering van Bundelz moet je een kilometerteller in je auto plaatsen. Bij oldtimers kun je de kilometerteller niet plaatsen, ditzelfde geldt voor elektrische en hybride auto's.

  • Hoe vaak moet ik de kilometerteller synchroniseren met de app?

    Je moet de Bundelz App en de kilometerteller minimaal 1 keer in de 3 weken synchroniseren, ook als je niet rijdt. Lukt het niet, omdat je bijvoorbeeld langer dan 3 weken weg bent zonder je auto? Laat ons dit dan weten via hallo@bundelz.nl

  • Hoe lang is een bundel van 1000 kilometer geldig?

    Elke bundel is 12 maanden geldig. Heb je na 12 maanden minder dan 1.000 kilometer gereden, dan vervallen de kilometers die nog in je bundel zitten. Je krijgt dan automatisch een nieuwe bundel die weer 12 maanden geldig is. Voordat wij de incasso uitvoeren krijg je hierover per e-mail bericht.

  • Hoeveel energie vraagt die kilometerteller van mijn accu?

    De kilometerteller verbruikt niet veel energie. Als de motor van de auto is uitgeschakeld gaat de kilometerteller in de slaapstand. De kilometerteller is extra zuinig omdat er géén simkaart in zit en er géén gebruik wordt maakt van GPS signalen. Het duurt ongeveer 40.000 uur, omgerekend 4,5 jaar, voordat de kilometerteller een gezonde accu leeg trekt. 

  • Is de Bundelz verzekering af te sluiten voor iedere auto?

    Om onze kilometerverzekering af te sluiten moet de Bundelz kilometerteller in je auto passen. De meeste auto's vanaf bouwjaar 2004 zijn hiervoor geschikt. In deze auto's is namelijk een OBD II poort aanwezig, waar de kilometerteller in moet om de data door te geven.

    Heb je al een apparaat in deze poort? Let dan op, de kilometerteller werkt namelijk niet met een splitter. 

    Bundelz is niet geschikt voor oldtimers, geïmporteerde auto’s, zakelijke auto’s en campers. Ook een hybride of elektrische auto kun je niet via Bundelz verzekeren. 

  • Ik heb een andere auto gekocht, kan ik de kilometerteller overzetten?

    De kilometerteller kun je overzetten in je nieuwe auto. Door de andere auto kan jouw bundelprijs wel veranderen. Neem daarom contact met ons op.

    Afhankelijk van het merk, type en bouwjaar van de auto, berekenen we de prijs per bundel. We checken dan meteen of de nieuwe auto geschikt is en we passen de polis aan. De overgebleven kilometers uit je bundel gaan gewoon mee naar de nieuwe auto.

  • Ik ben bij de garage geweest en nu werkt de kilometerteller niet meer, hoe kan dat?

    Als je auto naar de garage is geweest, is het verstandig te controleren of de kilometerteller nog op de juiste plek zit. De automonteur kan de teller verwijderd hebben omdat de OBD-poort, waar de kilometerteller in zit, nodig was om motormanagement informatie uit te lezen. De kilometerteller is dan verwijderd.

    Je bent verplicht om ons te informeren als de auto naar de garage gaat én wanneer je hem weer ophaalt. Dit kun je eenvoudig doen door ons te mailen via hallo@bundelz.nl. Dit is nodig omdat wij een melding krijgen als de kilometerteller verwijderd wordt. Als wij niets van je horen dan nemen wij contact met je op om te zien of er problemen zijn. Door vooraf een melding te doen voorkomen we misverstanden.

  • Hoe werkt het synchroniseren van de kilometerteller met de Bundelz App?

    Om de kilometerstand in de Bundelz App bij te werken, moet je de Bundelz App verbinden met de kilometerteller in je auto. Dat noemen we synchroniseren.