Veelgestelde vragen over onze motorverzekering

Vrijheid kan vragen oproepen. Bijvoorbeeld als je een t-splitsing nadert, welke kant ga je dan op? En die rotonde, neem je de 1e afslag of toch de 3e? Ook over de keuze die je hebt bij de OHRA Motorverzekering kun je vragen hebben. De meest gestelde vragen vind je hier.

  • Ik wil de dekking van mijn motor wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Is het alweer enkele jaren geleden dat je je motorverzekering afsloot? Dan is je persoonlijke situatie misschien veranderd. Wie weet rijd je nu wel meer dan voorheen. Of je rijdt onder andere weersomstandigheden. Het kan ook zijn dat je je afvraagt of je de schade aan een motor wel zelf kunt betalen zonder de dekking Aanrijding? In Mijn OHRA pas je eenvoudig je dekking aan.

  • Ik ga een nieuwe motor kopen. Hoe geef ik mijn wijziging door?

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Daar ga je vast weer van genieten. Het enige wat je moet doen is je nieuwe kenteken en meldcode doorgeven. Dat gaat heel eenvoudig via Mijn OHRA

  • Hoe kan ik mijn groene kaart opvragen?

    Je groene kaart staat altijd voor je klaar in Mijn OHRA en de OHRA App. Je bent niet verplicht de groene kaart bij je te hebben in de EU, maar het is wel handig. Bijvoorbeeld als je schade hebt. In Mijn OHRA kun je de groene kaart op elk moment downloaden en printen. Heel makkelijk.

  • Kan ik mijn motor uit de verzekering halen als ik deze een paar maanden niet gebruik?

    Misschien rijd je in de wintermaanden niet. En vraag je je af waarom je je motor in de wintermaanden toch verzekert. Bedenk dat je motor ook beschadigd kan raken als deze stilstaat. Een ander voertuig kan er tegenaan rijden. En de stalling waar je motor in staat, kan in brand vliegen. Als je dan niet verzekerd bent, krijg je niets vergoed. Wel als je de juiste dekkingen hebt. Maar aan jou de keuze. Wil je je motor toch uit de verzekering halen? Laat dan eerst je motor schorsen bij het RDW, en neem daarna contact met ons op.