Schade gemeld? Dit doen wij

Laten we hopen dat het je niet overkomt: schade aan je geleende auto. Maar als het toch gebeurt, doen wij er alles aan om je te helpen. Zoals je dat ook van ons mag verwachten natuurlijk.

Dit doen wij als je schade meldt met een WA of WA Plus verzekerde auto:

Stap 1: is de informatie compleet?

Meteen nadat je schademelding binnen is, beoordelen we of er nog informatie mist. Soms vragen we je extra informatie over de oorzaak van de schade op te sturen, of informatie van getuigen. Bij een schade checken we meteen of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Soms schakelen we een schade-expert in.  Binnen 10 werkdagen hoor je van ons.

Stap 2: is een schade-expert nodig of niet?

De expert beoordeelt in ieder geval de oorzaak van de schade en hoe groot de schade is. Daarna stelt hij een rapport voor ons op. Tussen het inschakelen van de schade-expert en onze reactie zit maximaal 20 werkdagen. Is er geen expert nodig? Dan slaan we deze stap gewoon over.

Stap 3: wat krijg je vergoed?

Als we alle informatie hebben, gaan we definitief bepalen of je volgens de polisvoorwaarden verzekerd bent. Je hoort binnen 10 werkdagen of je wel of niet een vergoeding krijgt en hoeveel dat is.

Stap 4: hoe krijg je de schade vergoed?

Je krijgt een vergoeding in geld. Binnen 5 werkdagen staat het bedrag op de rekening van de eigenaar van de auto.