Schade gemeld? Dit doen wij

Laten we hopen dat het je niet overkomt: schade aan (de spullen van) anderen door jezelf, je familieleden of je huisdier. Maar als het toch gebeurt, doen wij er alles aan om je te helpen. Zoals je dat ook van ons mag verwachten natuurlijk. Dit doen wij als je schade hebt gemeld:

Stap 1: is de informatie compleet?

Zodra je schademelding binnen is, beoordelen we of er nog informatie mist. Soms vragen we je extra informatie over de oorzaak aan jou en de andere partij die jou aansprakelijk heeft gesteld. We checken daarna meteen of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Binnen 10 werkdagen hoor je van ons.

Stap 2: is een schade-expert nodig of niet?

Soms schakelen we een schade-expert in. Hij neemt contact op om de vervolgstappen met je door te spreken. De expert beoordeelt in ieder geval de oorzaak van de schade, en hoe groot de schade is. Daarna stelt hij een rapport voor ons op. Tussen het inschakelen van de schade-expert en onze reactie zit meestal zo'n 25 werkdagen. En als er geen expert nodig is, slaan we deze stap gewoon over.

Stap 3: hoe gaat het met de vergoeding?

Als we alle informatie hebben, gaan we definitief bepalen of je volgens de polisvoorwaarden verzekerd bent voor de oorzaak van de schade. Je hoort binnen 10 werkdagen of er wel of niet een vergoeding betaald wordt en hoeveel die is. Bekijk het overzicht van onze reactietermijnen.

Stap 4: wie krijgt de schade vergoed?

Jij of de partij wie jou aansprakelijk heeft gesteld krijgt een vergoeding in geld. Binnen 5 werkdagen staat het bedrag op de rekening.