Zzp-verzekering

Zzp'er. Goed. Verzekerd.

  • Je schade snel afgehandeld
  • Scherpe premie
  • Dagelijks opzegbaar

Je kunt geen zzp-verzekeringen meer afsluiten bij ons

Heb je een OHRA Zzp-verzekering?​ Je huidige zzp-verzekering loopt voorlopig nog gewoon door. Ongeveer 2 maanden voordat je zzp-verzekering stopt, ontvang je van ons een persoonlijk bericht met informatie over de beëindiging van je verzekering. Natuurlijk kun je zo lang de verzekering loopt, rekenen op onze service zoals je gewend bent. Heb je nog vragen? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen zzp-verzekeringen

  • Mijn OHRA zzp-verzekering stopt. Wat betekent dit voor mij?

    Je huidige zzp-verzekering loopt voorlopig nog gewoon door. Ongeveer 2 maanden voordat je zzp-verzekering stopt, ontvang je van ons een persoonlijk bericht met informatie over de beëindiging van je verzekering. Je hebt dan 2 maanden de tijd om een nieuwe zzp-verzekering af te sluiten bij een andere verzekeraar. Voor je zakelijke aansprakelijkheidsverzekering kun je bijvoorbeeld bij SNS Verzekeringen terecht. Tot die tijd blijf je gewoon verzekerd.

    Tip: Vergelijk de voorwaarden en dekkingen van je nieuwe verzekering(en) met de OHRA Zzp-verzekering. Zo kom je niet voor onverwachtse verrassingen te staan.

  • ​ Tot wanneer kan ik bij schade gebruikmaken van mijn zzp-verzekering?

    Je kunt een schade binnen 3 jaar na het ontstaan melden. Het is wel belangrijk dat je het zo snel mogelijk meldt én dat de schade tijdens de looptijd van je zzp-verzekering is ontstaan.
    Voor incassobijstand geldt een uitzondering. Je bent met dit onderdeel van de rechtsbijstandverzekering al 3 maanden voor het afsluiten gedekt.

     

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    Onder het kopje Documenten vind je de polisvoorwaarden. Als je een zzp-verzekering hebt afgesloten, vind je de polisvoorwaarden ook via Mijn OHRA Zzp.

  • Kan ik mijn verzekering dagelijks opzeggen?

    Ja dat kan. Dit kun je eenvoudig zelf doen via Mijn OHRA Zzp.

  • Waarom heb ik een account nodig?

    Als je een account aanmaakt voor Mijn OHRA Zzp, beheer je eenvoudig zelf je gegevens en heb je direct inzicht in jouw zzp-verzekeringen. Ook een schade meld je dan snel en gemakkelijk online. Na het aanvragen van je verzekering, ontvang je de aanmeldlink per mail.

  • Ben ik verzekerd bij al het werk dat ik doe?

    Nee, je bent alleen verzekerd als er schade ontstaat bij bedrijfs- of beroepsactiviteiten die in de beroepenlijst staan. Verdien jij bijvoorbeeld af en toe wat bij met verbouwen? En ontstaat daarbij schade? Dan is dat niet gedekt door deze zzp-verzekering.

  • Kan ik voor de einddatum van mijn zzp-verzekering nog zaken wijzigen?​

    Het is beperkt mogelijk om wijzigingen door te voeren. Als je wat wilt wijzigen, neem dan contact op via 026 400 40 20 of stel je vraag via WhatsApp. Ons nummer is 06 20 14 06 59 . Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.

  • ​ Kan ik als OHRA-klant nog een nieuwe zzp-verzekering (erbij) afsluiten?

    Nee, je kunt geen nieuwe zzp-verzekeringen meer bij ons afsluiten.

  • Hoe lang kan ik nog in Mijn OHRA Zzp?

    Na de beëindiging van je zzp-verzekering kun je in ieder geval nog tot 12 maanden erna de informatie en documenten in Mijn OHRA Zzp bekijken.

  • Hoe lang kan ik de polisvoorwaarden nog bekijken nadat mijn verzekering is gestopt?

    Je kunt informatie en documenten in Mijn OHRA Zzp tot 1 jaar nadat je verzekering is gestopt blijven bekijken. Hier vind je ook de polisvoorwaarden. Je kunt de polisvoorwaarden tot 3 jaar na het beëindigen van je verzekering ook per mail, telefonisch of schriftelijk opvragen.

  • Ik kan niet meer in Mijn OHRA Zzp. Hoe kan ik mijn schadegegevens of de polisvoorwaarden bekijken?

    Je kunt je schadegegevens en polisvoorwaarden telefonisch per mail of schriftelijk opvragen. We bewaren je schadegegevens tot 7 jaar na het beëindigen van je verzekering. De polisvoorwaarden bewaren we tot 3 jaar na de beëindiging.

  • Waarom stopt OHRA met zzp-verzekeringen?

    We gaan ons volledig richten op particuliere verzekeringen. We stoppen daarom met de zakelijke verzekeringen.

  • Ik heb meerdere zzp-verzekeringen bij OHRA. Wat nu?

    We informeren je per verzekering minimaal 2 maanden voor de beëindigingsdatum. Zo heb je steeds 2 maanden de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten bij een andere verzekeraar. Voor je zakelijke aansprakelijkheidsverzekering kun je bijvoorbeeld bij SNS Verzekeringen terecht. Tot die tijd blijf je gewoon verzekerd.

  • De verzekering stopt. Krijg ik nog wel een jaaropgave voor de Belastingdienst?

    Nadat je verzekering is gestopt, ontvang je in januari van het eerstvolgende kalenderjaar een jaaropgave. Deze kun je tot 1 jaar na het beëindigen van je verzekering in Mijn OHRA Zzp downloaden. 

  • Zijn de producten die ik verkoop/maak ook verzekerd?

    Nee, producten die je verkoopt/maakt vallen niet onder je inboedel. Deze worden dus niet gedekt door de OHRA zakelijke Inboedelverzekering zzp.

  • Waar kan ik terecht met juridische vragen?

    Op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.30 uur kun je voor juridische vragen bellen met de OndernemersDesk van DAS op 088 - 327 98 00. Je kunt je vragen ook online stellen of via e-mail op ondernemersdesk@das.nl.

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 20 of stel je vraag via WhatsApp. Ons nummer is 06 20 14 06 59 . Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.