Wat is verzekerd?
Hoe los ik dit nu op, zul je misschien wel denken bij een conflict. Machteloos, voel je je. Maar dat ben je niet. Met de OHRA Rechtsbijstandverzekering werk je samen met een jurist van DAS aan een oplossing. En als het nodig is, schakelen we andere deskundigen in. Is een oplossing niet mogelijk zonder dat een rechter ernaar kijkt? Ook daar slepen we je doorheen. Samen met jou. Voor jou.
Verzeker alleen wat jij belangrijk vindt
Bij de OHRA Rechtsbijstandverzekering kun je kiezen uit 4 verschillende dekkingen. Net wat jij belangrijk vindt.
Dekking | Dekt conflicten over |
---|---|
Consument & wonen |
|
Inkomen |
|
Belasting & vermogen |
|
Verkeer |
|
Lees meer details over deze dekkingen in onze polisvoorwaarden (pdf).
Een compleet team staat voor je klaar
Als je conflict valt onder de dekking die je hebt gekozen, dan word je geholpen door de juristen van DAS. DAS vergoedt dan ook de kosten als het nodig is om advocaten, procureurs, deurwaarders, getuigen en andere deskundigen in te schakelen. Moet je naar de rechter? De proceskosten betalen we.
We verzekeren niet alles
Eerlijk is eerlijk, je krijgt niet altijd hulp. Bijvoorbeeld in deze situaties niet:
- Je had al een conflict voordat je de verzekering afsloot
- Je hebt een zakelijk conflict
- Je woont niet meer in Nederland
- Je kind heeft een conflict, maar woont niet meer thuis en studeert niet meer
Maar ook als we niets vergoeden, zijn we er voor jou. Je kunt ons altijd gratis bellen voor juridisch advies.
Lees de polisvoorwaarden (pdf) voor een volledig overzicht van wat we wel en niet verzekeren.
Hoe betalen we de kosten?
DAS betaalt alle kosten die de juridisch specialisten van DAS voor jou maken. Daarnaast betaalt DAS de andere kosten die nodig zijn bij de rechtsbijstand in je conflict, tot aan het afgesproken kostenmaximum. Deze kosten betaalt DAS rechtstreeks aan de partij die de kosten in rekening brengt. En dus niet aan de klant.
Wanneer werken we met minimum schadebedrag?
Alleen als er een strafzaak is, werken we niet met een minimum schadebedrag. Bij andere zaken wel. Dit betekent dat we je niet steunen met het conflict als de kosten lager zijn dan dit bedrag. Je moet dan alle kosten zelf betalen. Hoe hoog dit minimumbedrag is, hangt af van de dekking.
We betalen als de schuldige geen geld heeft
De specialisten van DAS laten je niet in de kou staan. Ook niet als de schuldige de schade niet kan betalen. Dat doen wij dan. We vergoeden maximaal € 1.250,-. Voorwaarde is wel dat je niet op een andere manier deze schade vergoed kan krijgen. Bijvoorbeeld als je een All Risk autoverzekering hebt en zo de schade aan je auto gedekt is.
Ben je het toch niet met ons eens?
Met ons team van specialisten zetten we alles op alles om je conflict op te lossen. Maar misschien vind je toch dat we niet genoeg voor je hebben gedaan. (Al hopen we dat natuurlijk niet.) Verschil je van mening met je jurist over de vraag of je zaak haalbaar is? Als je er samen niet uitkomt, kun je DAS vragen de geschillenregeling toe te passen. Heb je een klacht? Lees dan in de klachtenregeling hoe je deze indient. Meer over de geschillen- en de klachtenregeling lees je in onze polisvoorwaarden (pdf).