13 april 2018  | Nieuwsbericht

OHRA deelt geen persoonlijke gegevens met commerciële marketingpartijen

Naar aanleiding van de berichtgeving over het gebruik van Facebook- en marketingpixels bij Zorgverzekeraar OHRA benadrukt OHRA dat er geen persoonlijke gegevens of medische dossiers met commerciële marketingpartijen worden gedeeld. Het bezoekersgedrag monitort OHRA met behulp van cookies die aangepast kunnen worden bij de cookie instellingen op de site. OHRA heeft op dit moment geen marketingpixels op de zorgverzekeringpagina's van haar website staan.

OHRA maakte gebruik van deze pixels, zodat klanten relevante advertenties en berichten zagen. Het belangrijkste is dat we géén inzage hebben in wie die klanten zijn, en al helemaal niet beschikken over persoonlijke gegevens van de mensen die getarget worden. OHRA gebruikte dus alleen algemene gegevens van groepen mensen met bepaalde algemene kenmerken, zoals geografische gebieden of leeftijdsgroepen. Persoonlijke medische gegevens zijn dus nooit gedeeld met bijvoorbeeld Facebook. Medische dossiers of medische informatie zijn altijd volledig afgeschermd en beveiligd zoals bepaald door de toezichthouder. Klanten die uitgesloten willen worden van alle pixels, kunnen de cookies uitzetten met behulp van de cookie instellingen op de site.

Vragen

Voor meer uitleg over hoe OHRA omgaat met het delen van persoonlijke informatie, bekijk dan onze veelgestelde vragen.