Nieuws- en persberichten

5 februari 2019  | Nieuwsbericht

Wintersport. Zonder. Gedoe.

Wintersportplannen, lekker de sneeuw in, ski’s, snowboard en een zonnetje erbij. Maar waar moet je nu op letten onderweg of in de sneeuw? Elk land heeft zijn eigen regels, voor- en nadelen. We hebben de belangrijkste zaken voor je op een rij gezet om rekening mee te houden in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Tsjechië, Italië en Frankrijk. Nu hoef je alleen nog maar je tas te pakken en op weg te gaan. Wintersport. Zonder. Gedoe.

Lees meer
15 januari 2019  | Persbericht

Bagage, telefoons en brillen worden het meest geclaimd

Vakantiegangers maakten in 2018 bij OHRA het vaakst melding van gestolen, verloren of beschadigde reisbagage. OHRA onderzocht welke voorwerpen in 2018 het meest werden ingediend op de reisverzekering en welke daarvan werden uitbetaald. Een derde (33%) van het aantal claims op de reisverzekering betrof de bagage, gevolgd door telefoons (17%) en brillen/contactlenzen op sterkte (13%). De kans op onnodig gedoe tijdens een reis kan verkleind worden door goede voorbereiding.

Lees meer
8 november 2018  | Persbericht

OHRA maakt zorgpremie 2019 bekend

De maandpremie voor de OHRA Zorgverzekering is in 2019 € 116,30. Deze prijs is inclusief 8% online korting. Hiermee stijgt de premie van de basisverzekering ten opzichte van 2018 met € 8,34 (7,7%) per maand. De premiestijging van de basisverzekering komt onder meer door een stijging van de zorgkosten. De prijs van de aanvullende verzekeringen van OHRA daarentegen blijft gelijk of daalt.

Lees meer
1 november 2018  | Nieuwsbericht

OHRA ontvangt hoogste beoordeling op online claimen

In april 2018 heeft de Stichting Toetsing Verzekeraars (Keurmerk Klantgericht Verzekeren) onderzocht hoe verzekeraars claims van klanten afhandelen. Elke verzekeraar kreeg daarbij een cijfer, variërend op een schaal van 1 (heel slecht) tot een 5 (heel goed). OHRA scoort een 4,5 en eindigt hiermee op een eerste plaats, samen met 4 andere verzekeraars.

Lees meer
5 september 2018  | Nieuwsbericht

OHRA trots op waardering klanten

In maart 2018 onderzocht WUA onder 3000 klanten van 5 schadeverzekeraars hoe zij de online service bij deze verzekeraars ervaren. In dit online service-onderzoek neemt OHRA de koppositie in. Uit het onderzoek blijkt dat de klanten van OHRA het meest tevreden zijn over de online service van hun verzekeraar.

Lees meer