100 jaar OHRA

OHRA bestaat 100 jaar!

Verzekeren gedoe? Niet bij OHRA. We doen het inmiddels al 100 jaar op onze eigen manier: geen kleine lettertjes, geen ingewikkelde taal, geen tussenpersonen en geen rompslomp. Gewoon goed verzekeren!

Hoe het allemaal begon in 1925

In 1925 ging een verzekeraar failliet. Honderden ambtenaren zaten ineens zonder zorgverzekering. Gelukkig was daar Abraham Thesingh, een leraar Duits uit Steenwijk. Hij dacht: 'Dat moet beter kunnen!' Op 1 oktober 1925 richtte hij de Onderlinge Ziekteverzekering van Hoogere Rijks-Ambtenaren op. Oftewel: OHRA.  

Abraham Thesingh de oprichter van OHRA

Van toen naar nu

In 100 jaar is er veel veranderd. Ook in de manier waarop je je verzekert bij OHRA. Van handgeschreven polissen tot alles in een paar klikken online regelen.

1e geschreven polis

Maar één ding is altijd hetzelfde gebleven: verzekeren zonder gedoe. Je regelt je verzekeringszaken makkelijk zelf. Wanneer het jou uitkomt. Eenvoudig. Duidelijk. Snel. In 2004 lieten we dat extra duidelijk zien met de bekende Paarse Krokodil-commercial. Deze paarse krokodil staat nog steeds symbool voor hoe wij het bij OHRA aanpakken: verzekeren zonder onnodige regels en gedoe.

Altijd in beweging

We hebben 100 jaar ervaring, maar we blijven vernieuwen. Want verzekeren kan altijd slimmer. We luisteren naar jou. Wat heb jij nodig? Wat kan makkelijker? We passen onze producten en service daarop aan. Zo maken we verzekeren nog makkelijker. Met technologie die werkt. En communicatie die lekker duidelijk en luchtig is. Met een vleugje humor waar het kan. Want wie zegt dat verzekeren saai moet zijn?  

Tegenwoordig zie je ons niet meer op tv, maar hoor je ons op de radio en in podcasts. We zijn overgestapt op audio, omdat we mensen willen bereiken op een manier die bij 2025 past. Ook dat is met de tijd meegaan. 

Zonder jou geen 100 jaar OHRA

Daarom vieren we ons 100-jarig jubileum ook met jou, op onze eigentijdse manier. Gewoon luchtig en zonder poespas, precies zoals je OHRA kent. Gedurende het jaar organiseren we online acties waar je makkelijk aan mee kunt doen. In oktober – de maand waarin OHRA écht jarig is – maken we er iets bijzonders van. Houd deze pagina in de gaten. Wij houden je op de hoogte! 

Roos en Matthijs met een cadeau

Voor de maatschappij

100 jaar OHRA betekent ook: iets terugdoen. Een bijdrage leveren aan de maatschappij, aan een wereld met minder gedoe. Onze samenleving digitaliseert snel. Ook OHRA bedient haar klanten digitaal. Tegelijkertijd ziet het Nationaal Ouderenfonds dat ouderen moeite hebben om mee te gaan met digitale ontwikkelingen. Daar willen we iets aan doen! Dit jubileumjaar slaan we de handen ineen met het Nationaal Ouderenfonds. Samen organiseren we 12 workshops en maken we 100 ouderen wegwijs in de digitale wereld.   

Oudere en jongere vrouw kijken op een smartphone