Veelgestelde vragen OHRA Inboedelverzekering

We hebben de veelgestelde vragen over onze inboedelverzekering voor je verzameld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op of kijk bij de veelgestelde vragen over de woonverzekeringen.

  • Hoe bereik ik de OHRA Hulpdienst?

    Heb je een noodsituatie buiten kantoortijd? Dan staat de OHRA Hulpdienst voor je klaar. 24 uur per dag, zeven dagen per week.     

    Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 026 400 23 10.

  • Wat is het eigen risico bij de inboedelverzekering?

    Bij OHRA kies je zelf de hoogte van het eigen risico: 

    • € 0,-
    • € 250,-
    • € 500,-
    • € 1.000,-

    Kies je een eigen risico, dan betaal je het bedrag van het eigen risico zelf bij schade. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie van je woonhuisverzekering.

    Altijd een eigen risico bij extreem weer
    Bij schade aan de woning door storm, indirecte neerslag of een stortbui, is je eigen risico altijd minstens € 250,- per gebeurtenis. Dus ook al kies je voor € 0,- eigen risico, dan heb je bij storm, indirecte neerslag of een stortbui toch een eigen risico van € 250,-. Kies je voor € 250,-, € 500,- of € 1.000,- eigen risico? Dan is het eigen risico bij schade door storm, indirecte neerslag of een stortbui ook € 250,-, € 500,- of € 1.000,-.

  • Wat is de service Direct Schade Herstel?

    Bij woonschade kun je gebruikmaken van onze service Direct Schade Herstel. De voordelen voor jou:

    • Wij regelen een professionele hersteller voor je
    • Je hoeft geen geld voor te schieten. De rekening gaat direct naar ons. Wel zo makkelijk
  • Wat is de dekking Buiten het huis?

    Met de dekking Buiten het huis verzeker je waardevolle spullen buiten het huis in Nederland, tegen diefstal en schade. Bijvoorbeeld mobiele telefoons, brillen en camera’s. De dekking Buiten het huis kun je alleen afsluiten als je al een inboedelverzekering bij ons hebt of gelijktijdig afsluit.

  • Wat krijg ik vergoed bij schade aan mijn spullen?

    Bij een gedekte schade vergoeden wij je spullen. Wat je uitgekeerd krijgt, hangt af van de dagwaarde van het product dat beschadigd of gestolen is. En de dagwaarde is weer afhankelijk van het afschrijvingspercentage. Bekijk in de afschrijvingslijst Inboedel en Reisbagage (pdf) de richtlijnen die wij gebruiken om de waarde van je spullen te bepalen.

  • Wanneer zijn mijn spullen verzekerd via de inboedeldekking, kostbaarhedendekking, buiten het huis dekking en de reisverzekering?

    Je kunt je spullen via verschillende dekkingen verzekeren. Bekijk het verschillenoverzicht (pdf) om te zien wat wanneer is verzekerd.

  • Het verzekerde bedrag voor spullen met een beperkte dekking, zoals kunst en antiek, kan ik niet meer zelf verhogen. Waarom kan dat niet meer?

    Van deze mogelijkheid maakten maar heel weinig klanten gebruik. Daarom hebben wij ervoor gekozen om deze optie niet meer aan te bieden.

  • Ik ben verhuisd en wil graag het verzekerde bedrag voor spullen met een beperkte dekking verhogen. Is dat mogelijk?

    Nee, je kunt vanaf 31 mei 2015 het verzekerde bedrag niet meer zelf verhogen. Had je voor de verhuizing een hoger verzekerd bedrag? Dan komt het extra verzekerde bedrag te vervallen zodra je verhuisd bent.