Doorleververplichting altijd verzekerd van zorg

Met de OHRA Zorgverzekering heb je een restitutiepolis. Dit betekent dat je zelf je zorgverlener mag kiezen en dat je altijd een behandeling krijgt. Ook als het zogenaamde omzetplafond bereikt is. Deze garantie heet 'doorleververplichting'. Een hoop termen. We leggen het graag even uit.

Het omzetplafond

Dit is het maximale bedrag dat een zorgverlener per jaar per zorgverzekeraar aan zorg mag leveren. Kom je bij een zorgverlener die zijn jaarlijkse omzetplafond heeft bereikt, dan kan deze zorgverlener weigeren om je te behandelen. Dit komt meestal voor bij kleine zorgverleners en dan vooral in de laatste maanden van het jaar.

Wij helpen je graag

Zegt jouw zorgverlener dat hij je niet kan behandelen omdat zijn omzetplafond is bereikt? Wij zorgen dat je toch je behandeling krijgt. Neem contact op met het OHRA Zorgteam 013 - 593 80 02 en kies in het keuzemenu voor optie 3: wachtlijstbemiddeling. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Je kunt ook e-mailen. Onze medewerkers nemen dan contact op met jouw zorgverlener. We kunnen je ook helpen als je liever een andere zorgverlener wilt.