Geen rekening ontvangen?

Dat kan. Dan heeft je zorgverlener met ons afgesproken dat rekeningen direct naar ons gestuurd kunnen worden. Dit betekent een besparing op administratiekosten van ons én je zorgverlener (fijn voor je premie) én het is heel gemakkelijk.

Hoe werkt het?

Je zorgverlener checkt bij ons je adres en hoe je verzekerd bent. Dit gebeurt uiteraard op een veilige manier. Alleen je behandelend zorgverlener mag deze gegevens inzien. Je zorgverlener dient de rekening vervolgens bij ons in met de zogenaamde UZOVI-code (voor de nieuwsgierigen: die van OHRA is 9664 ;-).

Wil je niet dat je zorgverlener je adresgegevens kan inzien? Dan schermen we deze af. Laat dit ons dan even schriftelijk weten via:
OHRA
Afdeling Verzekerden
Postbus 4172
5004 JD Tilburg

En hoe wordt de rekening precies betaald?

Wij betalen de rekening altijd volledig aan je zorgverlener. Ook als je volgens de voorwaarden niet alles vergoed krijgt. Dat kan bijvoorbeeld door het eigen risico, een eigen bijdrage of een beperking in je vergoeding.

Het is dus mogelijk dat we méér aan je zorgverlener betalen, dan waar je eigenlijk recht op hebt. In dat geval brengen we het teveel betaalde bij je in rekening. Dit doen we op dezelfde manier als waarop je je premie betaalt: via een automatische incasso of een acceptgiro. Natuurlijk krijg je wel van tevoren bericht van ons!

Maar… wordt de rekening nog wel gecontroleerd dan?

Als je zelf de rekening toegestuurd krijgt, kun je deze zelf controleren. Maar ook als je zorgverlener de rekening rechtstreeks naar ons opstuurt, vindt controle plaats.

  • OHRA controleert:
    Wij controleren regelmatig het declaratiegedrag van zorgverleners. Eventuele onregelmatigheden, komen vanzelf naar voren. Wij gaan in dat geval het gesprek aan met de betreffende zorgverlener.
  • En jij controleert:
    Je kunt zelf ook de rekening inzien. In Mijn OHRA Zorgverzekering heb je inzicht in je zorgkosten. Je ziet al je rekeningen, ook die je zorgverlener rechtstreeks bij ons indient

Hè, klopt dat wel?

Soms krijg je een rekening van je zorgverlener of declareert je zorgverlener een rekening rechtstreeks bij ons, waarbij je jezelf afvraagt of ‘ie wel klopt. Geef dit aan ons door. Zo voorkom je dat je teveel voor je behandeling of eigen risico betaalt.