Toegankelijkheidsverklaring

Iedereen moet de informatie op buitenlandwijzer gemakkelijk kunnen gebruiken en bekijken. Ook bijvoorbeeld blinden en slechtzienden of mensen met een andere beperking. Daarom wil OHRA zo snel mogelijk volledig voldoen aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG toegankelijkheidsrichtlijnen) op niveau A en AA.

Voldoen aan de WCAG toegankelijkheidsrichtlijnen maakt onze website gebruiksvriendelijker en beter toegankelijk voor verschillende doelgroepen.

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 16-01-2020.

De verklaring geldt voor de website buitenlandwijzer.

Status

OHRA verklaart dat de website buitenlandwijzer gedeeltelijk voldoet aan de WCAG toegankelijkheidsrichtlijnen niveau A en AA. De volgende succescriteria zijn nog niet behaald. In onderstaande lijst vind je onze verklaringen hiervoor.

  • Criterium 1.3.1 Info en relaties (A)

    Oorzaak

    De selectbox heeft geen duidelijke omschrijving (Kies een antwoord).

    Gevolg

    Voor sommige gebruikers, waaronder gebruikers met een visuele handicap en kleurenblindheid, is de 'Kies een antwoord' selectbox niet altijd duidelijk.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Omschrijving toevoegen aan de selectbox.

    Planning

    1e kwartaal 2021.

  • Criterium 1.4.3 Contrast (minimum) (AA)

    Oorzaak

    Contrast van tekst en achtergrond is niet groot genoeg (volgende knop).

    Gevolg

    Voor sommige gebruikers, waaronder gebruikers met een visuele handicap en kleurenblindheid, is de tekst met onvoldoende kleurcontrast minder goed leesbaar.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Kleuren wijzigen.

    Planning

    1e kwartaal 2021.

  • Criterium 2.4.1 Blokken omzeilen (A)

    Oorzaak

    Na het invullen van een vraag kun je niet over de kop en antwoorden heen stappen.

    Gevolg

    Het is niet eenvoudig om de volgende vraag te beantwoorden.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Links een context geven.

    Planning

    1e kwartaal 2021.

  • Criterium 2.4.4 Linkdoel (in context) (AA)

    Oorzaak

    Dezelfde link tekst is vaker in gebruik (Invoer aanpassen).

    Gevolg

    Voor sommige gebruikers, waaronder gebruikers met een visuele handicap en kleurenblindheid, is het onduidelijk wat de 'invoer aanpassen' link doet en bij welk onderdeel het hoort.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Links een context geven.

    Planning

    1e kwartaal 2021.

  • Criterium 3.3.1 Fout identificatie (A)

    Oorzaak

    Het verzenden van het formulier geeft geen tekstuele foutmelding als er niks is ingevuld.

    Gevolg

    Voor sommige gebruikers is het onduidelijk wat de status van de pagina is.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Links een context geven.

    Planning

    1e kwartaal 2021.

  • Criterium 3.3.2 Labels of instructies (A)

    Oorzaak

    De selectbox heeft geen duidelijke omschrijving (Kies een antwoord).

    Gevolg

    Voor sommige gebruikers, waaronder gebruikers met een visuele handicap en kleurenblindheid, is de 'Kies een antwoord' selectbox niet altijd duidelijk.

    Alternatieven

    Contact opnemen met de klantenservice van OHRA.

    Maatregelen

    Omschrijving toevoegen aan de selectbox.

    Planning

    1e kwartaal 2021.