Veelgestelde vragen over de Fysio Meeneemservice


Waarom kiest OHRA voor de Fysio Meeneemservice?

Het ene jaar maak je meer gebruik van fysiotherapie dan het andere jaar. Dan is het wel zo handig dat ongebruikte behandelingen meegenomen kunnen worden naar het nieuwe jaar. Het meenemen van ongebruikte fysiobehandelingen is uniek in de markt. Op deze manier maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk.”

Met een aanvullende verzekering OHRA Sterk, OHRA Aanvullend of OHRA Extra Aanvullend en onze nieuwe Fysio Meeneemservice mag een klant maximaal 9 ongebruikte fysiobehandelingen van 2020 meenemen naar 2021.

Houdt OHRA rekening met de behandelindex? Met de Fysio Meeneemservice krijgen fysiotherapeuten meer vragen van klanten die deze service niet hebben en hun behandelingen op willen maken. Hoe moet een fysiotherapeut hier mee omgaan?

OHRA houdt bij de Fysio Meeneemservice geen rekening met de behandelindex. Er moet altijd sprake zijn van indicatie voor fysiotherapie. Dit was ook het geval voordat Fysio Meeneemservice werd geïntroduceerd. Als fysiotherapeut weet u wat de beste behandeling is en hoeveel behandelingen nodig zijn. Hierop heeft de Fysio Meeneemservice geen enkele invloed. Daarbij is deze service alleen van toepassing bij OHRA Sterk, OHRA Aanvullend en OHRA Extra Aanvullend, aanvullende verzekeringen met 9 fysiobehandelingen. De meegenomen behandelingen zijn één jaar geldig.

Tast de Fysio Meeneemservice niet het solidariteitsprincipe aan?

Het solidariteitsprincipe heeft betrekking op het gehele zorgstelsel en dan vooral de basisverzekering. Iedereen betaalt dezelfde premie. Gezond of niet gezond, jong of oud. Bij OHRA hanteren we dit principe ook bij de aanvullende verzekeringen en bij de Fysio Meeneemservice. Iedere klant van OHRA kan deze service afsluiten.

Hoe zit dit met het omzetplafond. Moet een fysiotherapeut een klant weigeren omdat het omzetplafond is bereikt? Dus ook klanten die straks gebruik maken van de Fysio Meeneemservice?

Een omzetplafond is niet van toepassing bij fysiotherapie. In de overeenkomst die u met ons heeft staat ook niets over een omzetplafond. Verzekerden van OHRA kunnen met hun restitutiepolis altijd terecht bij de zorgverlener van hun keuze. En de zorgverlener kan altijd declareren.