Distributie verzekeringen volgens nieuwe Europese richtlijn

OHRA Schadeverzekeringen (verder “wij” en “ons”) verkoopt rechtstreeks schadeverzekeringen aan u als klant. Vanaf 1 oktober 2018 geldt een nieuwe richtlijn voor de distributie van verzekeringen. Hierin zijn regels opgenomen. Over die regels vertellen we graag meer.

OHRA Schadeverzekeringen: de juridische kant

Volgens juridische termen formuleren we OHRA Schadeverzekeringen zo:

OHRA Schadeverzekeringen is een handelsnaam van Delta Lloyd Schadeverzekering NV. Delta Lloyd Schadeverzekering NV is gevestigd aan de Spaklerweg 4, 1096 BA te Amsterdam en houdt voor OHRA Schadeverzekeringen ook kantoor aan de Rijksweg West 2, 6842 BD te Arnhem. Delta Lloyd Schadeverzekering NV is ingeschreven bij de AFM (nr. 12000463) en bij de KvK Amsterdam (nr. 33052073).

Wat zijn de werkzaamheden van OHRA Schadeverzekeringen?

Van de premie die u betaalt voor uw verzekeringen betalen wij niet alleen de schades van onze klanten. Hieronder leest u wat wij nog meer voor u doen.

Ontwikkelen van producten en diensten

  • Wij ontwikkelen nieuwe verzekeringen en onderhouden onze bestaande verzekeringen.
  • Wij evalueren onze verzekeringen en voeren markt- en distributieonderzoek uit om onze verzekeringen en diensten optimaal af te stemmen op de wensen en behoeftes van onze klanten.
  • Wij onderhandelen voor onze klanten met partijen waar wij diensten inkopen over prijs en voorwaarden. Bijvoorbeeld met schadeherstellers, expertisebureau’s en hulpverleningsorganisaties. Ook sluiten wij collectieve contracten. Dit zijn contracten met bijvoorbeeld uw werkgever of een belangenorganisatie waarvan u lid bent, waardoor u als klant korting op uw premie kunt krijgen. Dat doen wij om schadelast te beheersen en om u de beste verzekeringen en diensten tegen de meest gunstig premie te kunnen bieden.
  • Wij investeren in nieuwe diensten voor onze klanten. Zoals Mijn OHRA, de OHRA App en het online melden van schade. 
Informeren
  • Wij geven transparante en volledige informatie over onze schadeverzekeringen op onze website www.ohra.nl. Op basis van deze informatie beoordelen klanten helemaal zelf of het product bij hen en hun financiële situatie past. 
  • Onze medewerkers die financiële diensten verlenen ontvangen geen aanvullende vergoeding of andere beloning als zij een bepaald aantal verzekeringen hebben afgesloten. Of als zij een specifiek doel hebben bereikt. Zij ontvangen soms wel een (kleine) attentie in het kader van een actie. Onze medewerkers verkopen alleen producten aan onze klanten die zij echt willen en die voor hen nuttig zijn.
  • Wij ontwikkelen en onderhouden onze website.
  • Wij beantwoorden telefonisch, per e-mail en via WhatsApp vragen van klanten. Meer informatie vind je hier.

Beheren en schaderegeling

  • Wij administreren relatie- en mutatiegegevens van onze klanten.
  • Wij wikkelen zelf de schades af die onze klanten melden.
Klachten
  • Wij handelen klachten van onze klanten over onze producten en dienstverlening af. De klachtenprocedure voor onze schadeverzekeringen vind je hier.