Nieuws- en persberichten

12 november 2022  | Persbericht

OHRA maakt zorgpremie 2023 bekend

De maandpremie van de basisverzekering van verzekeraar OHRA Zorg wordt € 135,95 in 2023. Dit betekent een premiestijging van € 1,11 per maand. Hiermee blijft OHRA onder de verwachte gemiddelde premiestijging van het kabinet van € 8,33 per maand. De zorgkosten lopen op als gevolg van loon- en prijsstijgingen en specialistische zorg.

Lees meer
3 oktober 2022  | Persbericht

1 op de 3 vindt zorg voor hond of kat goede voorbereiding op kinderen

Honden- en kattenbaasjes gaan steeds humaner om met hun huisdieren. Ruim 1 op de 3 (34,2%) huisdiereneigenaren is van mening dat de zorg voor een hond of kat een goede voorbereiding is op de zorg voor kinderen. Slechts 1 op de 10 is het daar mee oneens (10,4% helemaal of enigszins mee oneens). Dit blijkt uit onderzoek onder klanten van OHRA, de grootste huisdierenverzekeraar van Nederland.

Lees meer
5 september 2022  | Persbericht

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

De angst voor corona lijkt afgeschud, want Nederlanders gingen weer massaal op reis deze zomervakantie. De hoeveelheid ingediende reisclaims bij verzekeraar OHRA zit daarom weer op het (pre-corona) niveau van 2019. De nummer 1 claims voor dit jaar zijn bagage in de categorie ‘Verloren’ en telefoons in de categorie ‘Gestolen’.

Lees meer
20 juli 2022  | Persbericht

OHRA maakt Honden- en Kattennamen Top 5 bekend

Uit een onderzoek onder klanten van OHRA, de grootste huisdierenverzekeraar van Nederland, blijkt dat Luna, Simba en Max de populairste honden- en kattennamen zijn. Voor beide geslachten van deze diersoorten is een top 5 gemaakt. Opvallend is dat alle populaire huisdiernamen kort en krachtig zijn, en dat de namen niet unisex zijn.

Lees meer
15 maart 2022  | Persbericht

OHRA wil klanten positief verrassen met nieuwe merkstrategie

Contact met een verzekeraar is meestal niet voor de lol. Mensen stellen zich erop in dat het benaderen van een verzekeraar leidt tot een ingewikkeld en moeizaam traject. De ervaringen van OHRA-klanten zijn echter juist verrassend positief. Zij geven de verzekeraar dan ook een 8,5 of hoger voor klanttevredenheid, zo blijkt uit klantonderzoek. In haar nieuwe merkstrategie stelt OHRA deze verrassend positieve ervaringen centraal. Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is OHRA’.

Lees meer