Vragen en antwoorden over het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden

De aandelenovername is in de eerste helft van 2017 afgerond. Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden werken onder een gezamenlijk management team. Het samenvoegen van de bedrijven doen we zorgvuldig en gaat geleidelijk. De meeste delen van het bedrijf zijn al samengevoegd en werken vanaf één locatie. Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden gaan samen verder onder de naam Nationale-Nederlanden. Dit betekent dat de naam Delta Lloyd gaat verdwijnen.

We bundelen kennis, ervaring en ondernemerschap. Hierdoor kunnen we beter aan de veranderende wensen van onze klanten voldoen. We worden een slagvaardiger en efficiënter bedrijf waarmee we beter kunnen inspelen op maatschappelijke en technologische veranderingen. Door onze expertise en schaalgrootte kunnen we producten en dienstverlening verder verbeteren. Het doel daarvan is om je nog meer klantgerichte en innovatieve producten aan te bieden.

OHRA blijft bestaan. Alleen de producten van OHRA Bank zijn of worden overgezet naar een product van Nationale-Nederlanden.

BeFrank blijft bestaan.

Het Nationaal Spaarfonds blijft bestaan.

We bundelen kennis, ervaring en expertise. Hierdoor kunnen we beter aan de veranderende wensen van onze klanten voldoen. We worden een slagvaardiger en efficiënter bedrijf waarmee we beter kunnen inspelen op maatschappelijke en technologische veranderingen. Door onze expertise en schaalgrootte kunnen we producten en dienstverlening verder verbeteren. Het doel daarvan is om je nog meer klantgerichte en innovatieve producten aan te bieden.

Als er voor jou iets verandert, ontvang je daarover altijd per product persoonlijk een bericht. Je krijgt tijdig een brief of e-mail waarin we aangeven wat er precies voor jou verandert. Ook kun je altijd kijken bij de wijzigingen en informatie per product op nn.nl/krachtenbundeling. Hier vind je per product de laatste informatie.

De meeste producten van Delta Lloyd en OHRA Bank krijgen dit of volgend jaar een andere naam of worden overgezet naar een product van Nationale-Nederlanden. Dit doen we zorgvuldig. Voordat er voor jou iets verandert, ontvang je daarover altijd per product persoonlijk een bericht.

Je ontvangt per merk en per product een persoonlijk bericht als er iets verandert. Dit betekent dat je van ons meerdere e-mails of brieven krijgt om je goed te informeren per product.

De naam van de nieuwe organisatie is Nationale-Nederlanden. We kiezen er bewust voor om verder te gaan onder één sterk merk dat duidelijk herkenbaar is in de markt. Dit betekent dat de naam Delta Lloyd gaat verdwijnen.

We bundelen kennis, ervaring en expertise om nog beter aan de veranderende wensen van jou als klant tegemoet komen. We verbeteren de kwaliteit van onze producten en dienstverlening continu.

NN Group heeft van alle betrokken toezichthouders toestemming gekregen om Delta Lloyd over te nemen.

Omdat je een overeenkomst hebt met Delta Lloyd en omdat Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden samengaan als één bedrijf mag Nationale-Nederlanden jouw persoonsgegevens gebruiken. Je gegevens zijn nodig om jou als klant goed te kunnen blijven helpen. Nationale-Nederlanden gebruikt je persoons- en productgegevens voor dezelfde doeleinden als Delta Lloyd nu doet. Nationale-Nederlanden houdt zich daarbij, net als Delta Lloyd, aan de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aan de 'Gedragscode verwerking persoonsgegevens verzekeraars'. Dit is een gedragscode voor naleving van privacy-voorschriften door banken en verzekeraars. Meer informatie over het gebruik van jouw persoonsgegevens vind je op www.nn.nl/privacy.

Vanaf 19 december 2017 zijn de klantenadministraties samengevoegd en worden jouw persoonsgegevens gebruikt door Nationale-Nederlanden.

Als er iets voor jou verandert, word je daarover altijd persoonlijk geïnformeerd.

Je kunt contact opnemen met jouw adviseur zoals je gewend bent. Jouw adviseur is op de hoogte van het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden.

  • Informatie over onafhankelijke adviseurs vind je via deze link op nn.nl.
  • Informatie over adviseurs van Nationale-Nederlanden vind je via deze link op nn.nl.

De online omgeving van Delta Lloyd kan je vanaf 1 december niet meer gebruiken. Binnenkort krijg je bericht dat je voortaan gebruik kunt maken van mijn.nn, jouw persoonlijke online omgeving van Nationale-Nederlanden. Voor 1 december ontvang je van ons een activatienummer waarmee je jouw toegang tot mijn.nn kunt activeren. Je kunt daarna zelf een nieuwe gebruikersnaam en een wachtwoord kiezen voor jouw account.

De online omgeving van Delta Lloyd kan je vanaf 1 december niet meer gebruiken. Binnenkort krijg je bericht dat je voortaan gebruik kunt maken van mijn.nn, jouw persoonlijke online omgeving van Nationale-Nederlanden. Voor 1 december ontvang je van ons een activatienummer waarmee je jouw toegang tot mijn.nn kunt activeren. In mijn.nn kan je dan ook jouw Delta Lloyd producten zien. Het toevoegen van Delta Lloyd producten in mijn.nn gaat in fasen, het kan dus zijn dat je nog niet meteen al jouw producten ziet. Voor OHRA Bank producten kan je gebruik blijven maken van Mijn OHRA. Ook voor OHRA Verzekeringen verandert er niets omdat OHRA blijft bestaan.

Vanaf 1 december 2018 zijn bijna alle producten van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden in de NN App van Nationale-Nederlanden zichtbaar.  Jouw App van Delta Lloyd kan je vanaf einde jaar niet meer gebruiken. Tot die tijd kan je op dezelfde manier gebruik maken van de App zoals je gewend bent. De OHRA Bank App blijft bestaan. Voor OHRA Bank klanten wijzigt er op dit moment dus niets.