Schade melden bij onze ongevallenverzekering
Heb je een ongeval gehad (of iemand in je gezin) en kun je aanspraak maken op je ongevallenverzekering? Dan kun je dit schriftelijk of telefonisch bij ons melden.
Telefonisch of schriftelijk schade melden
Je kunt je schade telefonisch of schriftelijk melden. Gebruik voor het schriftelijk melden ons schadeaangifteformulier [PDF] en stuur het naar:
OHRA Schadeverzekeringen
Postbus 40000
6803 GA ARNHEM
Wat gebeurt er na je schademelding?
Bevestiging
- Na de schademelding ontvang je binnen 10 werkdagen een bevestiging.
- Na de ontvangst van je schademelding, beoordelen wij of en welke informatie wij verder nodig hebben. Denk hierbij aan aanvullende informatie over de oorzaak het ongeval of de aard van het letsel. Ook bekijken we of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Je hoort dit binnen tien werkdagen van ons.
- Ook is het gebruikelijk dat wij een medische adviseur inschakelen. De medische adviseur adviseert de schadebehandelaar over de medische aspecten.
- De medische adviseur vraagt medische informatie op en beoordeelt die informatie.
- De schadebehandelaar volgt samen met de medische adviseur het verloop van je herstel.
- In geval van blijvende invaliditeit stellen wij de mate van blijvende invaliditeit vast als er sprake is van een medisch vast te stellen eindsituatie.
- Zodra de hoogte van de uitkering is vastgesteld, betalen wij je deze.
- Is er sprake van overlijden van de verzekeringnemer? Dan betalen wij aan de erfgenamen.
Wijzen wij je claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij je uit waarom.