Zorg nodig? OHRA helpt

Heb je hulp nodig bij het regelen van zorg of bij het vinden van de juiste zorg of zorgverlener? Wij helpen je graag verder!

  • Mantelzorg? De OHRA Zorg Assistent geeft antwoord

    Ben je mantelzorger en heb je zorg nodig? En heb je geen idee wat al die afkortingen, wetten en regels precies inhouden? Geen probleem! Jij geeft aan welke zorg er nodig is, denk aan bijvoorbeeld dagbesteding, wijkverpleging of het regelen van een scootmobiel. Wij leiden je door het doolhof van wet- en regelgeving. Zodat jij precies weet op welke zorg en ondersteuning je recht hebt. Ga direct naar de OHRA Zorg Assistent.

    Goed om te weten

    Je kunt altijd gebruik maken van de OHRA Zorg Assistent. Of je nu voor zorg bij OHRA verzekerd bent of niet!

  • Behandeling in het ziekenhuis of specialistische kliniek?

    Moet je naar het ziekenhuis of een specialistische kliniek? Meestal is het niet nodig om dit vooraf te melden. Toestemming vragen hoeft meestal ook niet. Dat is alleen noodzakelijk wanneer je behandeling op de zogenaamde Limitatieve lijst medisch specialistische zorg (pdf) staat. Dit is door de overheid bepaald. Staat je behandeling op deze lijst? Lees dan hoe je toestemming aanvraagt. We kunnen ons voorstellen dat je het gesprek met je arts graag goed voorbereidt. Daarom hebben we een handige vragenlijst (pdf) voor je gemaakt.

    Kies zélf je ziekenhuis of specialistische kliniek

    Vind je het fijn om zelf te bepalen door wie en waar jij je laat behandelen? Bij OHRA heb je 100% keuzevrijheid voor fysio, ziekenhuis en specialistische kliniek. Dat betekent dat jij kiest waar je behandeld wordt en dat wij in de meeste gevallen de rekening betalenVind direct een ziekenhuis of specialistische kliniek bij jou in de buurt.

  • Máánden wachten? Wachtlijstbemiddeling!

    Als je nu zorg nodig hebt, wil je natuurlijk niet op een lange wachtlijst komen. OHRA helpt met wachtlijstbemiddeling. Zo krijg je sneller de zorg die je nodig hebt.

  • Wil je de grens over voor een behandeling?

    Heb je een niet spoedeisende, maar geplande behandeling nodig? Dan kun je ervoor kiezen om deze in het buitenland te ondergaan. Bijvoorbeeld in België of Duitsland. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

  • Twijfels? Second opinion!

    Heeft een arts een diagnose gesteld of een behandeling gestart, maar heb jij hier je twijfels bij? Dan kunnen wij ons voorstellen dat je graag de mening hoort van een andere arts of behandelaar. Dat kan door middel van een second opinion. We vertellen je graag hoe dit werkt.

  • Zoek je zorgverlener

    Bij OHRA heb je 100% keuzevrijheid voor fysio, ziekenhuis en specialistische kliniek. Dat betekent dat jij kiest waar je behandeld wordt en dat wij in de meeste gevallen de rekening betalen. Er zijn 2 uitzonderingen. Vind direct een zorgverlener bij jou in de buurt.

    Een zorgverlener die aansluit op jouw situatie

    Misschien zoek je een zorgverlener die jou kan behandelen op een manier die past bij jouw persoonlijke situatie? Bijvoorbeeld een die aansluit bij je geloofsovertuiging. Het OHRA Zorgteam helpt je daar graag bij. Je kunt ons bereiken via 013 593 80 02. (lokaal tarief). Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.30 uur. Wij helpen je met het vinden van een zorgverlener die bij jou past. Je kunt ons ook mailen.

  • Kosten veroorzaakt door een ander? OHRA Verhaalservice

    Zorgkosten zijn al vervelend genoeg, maar wanneer ze zijn veroorzaakt door een ander is dat extra vervelend. Gelukkig kun je de kosten dan verhalen op de persoon die ze veroorzaakt heeft. Wij helpen je daar bij met de OHRA Verhaalservice.

Alle ins en outs over onze zorgverzekering

Vragen over onze zorgverzekering? Wil je iets weten over een specifiek onderwerp of meer weten over alle mogelijkheden? Bekijk dan onze OHRA Zorg Wegwijzer. Daar vind je alle onderwerpen overzichtelijk op een rij en vind je snel het antwoord op je vragen. Zelfs op vragen waarvan je niet eens wist dat je ze had!

De OHRA Zorg Wegwijzer