OHRA onderdeel van Nationale Nederlanden

Per 1 januari 2019 is OHRA Schadeverzekeringen officieel onderdeel van Nationale Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.
Wat betekent dit voor uw verzekering? We zetten de belangrijkste vragen voor u op een rij.

OHRA Schadeverzekeringen maakt deel uit van Delta Lloyd Schadeverzekering N.V. (verder te noemen “Delta Lloyd”) De Nederlandse Bank (DNB) heeft toestemming gegeven aan Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. (verder te noemen “Nationale-Nederlanden”) om te fuseren met Delta Lloyd. Hierdoor is OHRA Schadeverzekeringen per 1 januari 2019 een bedrijfsonderdeel geworden van Nationale-Nederlanden.

Op officiële documenten waaronder uw polis-blad, uw polisvoorwaarden en groene kaart staat nu als verzekeraar Nationale Nederlanden vermeld ipv Delta Lloyd.

Nee, de overgang naar Nationale-Nederlanden heeft op zichzelf geen gevolgen voor uw premie. Natuurlijk kan het zijn dan uw premie in het prolongatievoorstel is gewijzigd. Deze wijziging is altijd het gevolg van de schadelast (het aantal schades en de hoogte van de vergoedingen per schade). Wanneer deze voor een verzekering te hoog zijn, passen wij de premie aan, om zo ook in de toekomst schades te kunnen uitkeren.

Nee, vorig jaar hebben we de naam van verzekeraar aangepast in uw polisvoorwaarden. Op onze website of via Mijn OHRA kunt u de polisvoorwaarden downloaden. Als wij de dekking beperken, of juist verruimen dan vermelden wij dit altijd in uw prolongatiebrief en op onze website.

Nee, dat is niet nodig. De gegevens op uw groene kaart zijn actueel; ook de schadeherstellers zijn dezelfde partijen gebleven. Als u uw polis wijzigt, doordat u een andere auto heeft gekocht, of uw polis wordt verlengd, dan ontvangt u een nieuwe groene kaart. Uw groene kaart kunt u ook vinden in Mijn OHRA.

Nee, u kunt nog steeds rekenen op dezelfde uitstekende dienstverlening die u van OHRA gewend bent. Nu OHRA ook juridisch onderdeel is van Nationale Nederlanden bundelen wij onze kennis, ervaring en expertise. Hierdoor kunnen we beter aan de veranderende wensen van onze klanten tegemoet komen.