Algemene vragen

Op deze pagina staan de veelgestelde vragen over de verlenging van uw schadeverzekering. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op.

Uw wijzigingen geeft u eenvoudig door via Mijn OHRA. U kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:
• uw persoonlijke gegevens;
• uw betaalgegevens;
• modules (onderdelen);
• uw gezinssamenstelling;
• de hoogte van uw eigen risico.

Heeft u nog geen Mijn OHRA ? Binnen twee minuten regelt u eenvoudig zelf toegang. Houd hiervoor uw relatienummer bij de hand. Deze vindt u op uw polisblad.

Wij vinden het jammer dat u uw OHRA verzekering wilt opzeggen. Bent u niet tevreden over uw verzekering? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing. Wilt u toch opzeggen? Veel van onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar, ook in het eerste verzekeringsjaar. Alleen voor onze doorlopende reisverzekering en huisdierenverzekering geldt dat de verzekering eerst een jaar gelopen moet hebben, voordat u kunt opzeggen. Ook geldt bij deze 2 producten een opzegtermijn van 1 maand. In Mijn OHRA kunt u zelf uw opzegging regelen.

Ja. U kunt uw autoschade via Mijn OHRA, met de OHRA App of via het online schadeformulier melden.

Ja. In Mijn OHRA vindt u altijd het meest recente polisblad. Ook ontvangt u van ons bij iedere wijziging of verlenging een aangepast polisblad. Uw nieuwe polisblad is na één werkdag zichtbaar in Mijn OHRA. Zo beschikt u altijd over de meest actuele versie.

In principe beoordeelt OHRA één keer per jaar of er aanpassingen zijn in de premies. Het premiebedrag in de verlengingsbrief is onder voorbehoud van het eventueel vervallen van kortingen, zoals eerstejaars actiekortingen en pakketkortingen tijdens het komende verzekeringsjaar. Gaat u verhuizen of heeft u een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie. In Mijn OHRA kunt u op uw polisbladen nakijken of een eerstejaars korting en/of pakketkorting voor u van toepassing is.

Het is helaas technisch niet mogelijk om het polisblad en de nota tegelijk te verzenden. Daarom is het mogelijk dat u eerst uw nota heeft ontvangen. U ontvangt daarna uw nieuwe polisblad.

In Mijn OHRA kunt u al wel uw nieuwe polisblad bekijken. Heeft u nog geen Mijn OHRA account? Registreer u in slechts 3 minuten.