Verlenging van je huisdierenverzekering

Hier vind je de veelgestelde vragen over de verlenging van je huisdierenverzekering. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wij mailen je zodra je nieuwe polis in Mijn OHRA staat. Op de nieuwe polis staat je gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

We hebben de premie van de pakketten en de aanvullende dekkingen niet gewijzigd. Wel is het zo dat de premie stijgt naarmate je huisdier ouder wordt. Hierdoor kan het zijn dat je komend jaar een hogere premie moet betalen.

Wij beoordelen één keer per jaar of de premie moet worden aangepast. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op je nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar. Dit is onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Wijzig je bijvoorbeeld je pakket? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van je premie.

In de e-mail/brief staat de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat, tot de datum waarop het contract verlengd wordt, alleen nog je huidige premie. Wij mailen je zodra je nieuwe polis in Mijn OHRA staat.

Let op: door afrondingsverschillen kan de premie genoemd in de e-mail/brief een paar cent afwijken van de huidige premie in Mijn OHRA. De premie in Mijn OHRA is leidend.

Als je meer huisdieren hebt verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet worden genoemd. Elk huisdier krijgt een aparte polis en het kan zijn dat deze op verschillende momenten worden verlengd. Daar krijgt je dan apart bericht over.

Nee, de polisvoorwaarden van de huisdierenverzekering zijn niet gewijzigd. Via Mijn OHRA kun je altijd je polisvoorwaarden downloaden.

Het is verstandig om te checken of de dekking van je huisdierenverzekering nog bij je huisdier past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie.

Een hogere premie is extra vervelend wanneer je geen rekening hebt gedeclareerd. Maar zo werkt een verzekering wel. Iedereen stopt geld in een pot, waar degenen die het nodig hebben dan aanspraak op kunnen doen.

De premie van onze huisdierenverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het pakket dat je hebt gekozen, de leeftijd van het dier en het ras. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van je persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die je betaalt. Daarnaast stijgt de premie naarmate je dier ouder wordt. Ook al heb je het afgelopen jaar geen rekening gedeclareerd.

Wij horen het graag. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Overweeg je de huisdierenverzekering op te zeggen? Dat vinden we jammer, want we zijn erg blij met jou als klant. Wil je toch echt opzeggen? Dan kun je de huisdierenverzekering na je eerste jaar dagelijks opzeggen via Mijn OHRA. Heb je een 4-jarig contract? Dan kun je de verzekering pas na die 4 jaar opzeggen. Let op, we hebben altijd een opzegtermijn van 1 maand.

In nog geen 2 minuten heb je toegang tot Mijn OHRA. Je hebt alleen je relatienummer en e-mailadres nodig. Activeer Mijn OHRA.

Hier staat je relatienummer
Je vindt je relatienummer op je polisblad en onderaan de e-mails die je van ons ontvangt.