Verlenging van je huisdierenverzekering

Hier vind je de veelgestelde vragen over de verlenging van je huisdierenverzekering. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wij mailen u zodra uw nieuwe polis in Mijn OHRA staat. Op de nieuwe polis staat uw gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

We hebben de premie van de pakketten en de aanvullende dekkingen niet gewijzigd. Wel is het zo dat de premie stijgt naarmate uw huisdier ouder wordt. Hierdoor is het mogelijk dat u komend jaar een hogere premie moet betalen.

Wij beoordelen 1 keer per jaar of de premie moet worden aangepast. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op uw nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar. Dit is onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Wijzigt u bijvoorbeeld uw pakket? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie.

In de e-mail/brief staat de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat, tot de datum waarop het contract verlengd wordt, alleen nog uw huidige premie. Wij mailen u zodra uw nieuwe polis in Mijn OHRA staat.

Let op: door afrondingsverschillen kan de premie genoemd in de e-mail/brief een paar cent afwijken van de huidige premie in Mijn OHRA. De premie in Mijn OHRA is leidend.

Als u meer huisdieren heeft verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet worden genoemd. Elk huisdier krijgt een aparte polis en het kan zijn dat deze op verschillende momenten worden verlengd. Daar krijgt u dan apart bericht over.

De polisvoorwaarden van uw huisdierenverzekering zijn inhoudelijk niet gewijzigd. Omdat OHRA Schadeverzekeringen nu onderdeel van Nationale-Nederlanden is hebben wij dit aangepast op uw polisblad en in de polisvoorwaarden. Via Mijn OHRA kunt u altijd uw polisvoorwaarden downloaden.

Het is verstandig om te checken of de dekking van uw huisdierenverzekering nog bij uw huisdier past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie.

Een hogere premie is extra vervelend wanneer u geen rekening hebt gedeclareerd. Maar zo werkt een verzekering wel. Iedereen stopt geld in een pot, waar degenen die het nodig hebben dan aanspraak op kunnen maken.

De premie van onze huisdierenverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het pakket dat u heeft gekozen, de leeftijd van het dier en het ras. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van uw persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die u betaalt. Daarnaast stijgt de premie naarmate uw dier ouder wordt. Ook al heeft u het afgelopen jaar geen rekening gedeclareerd.

Wij horen het graag. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Overweegt u de huisdierenverzekering op te zeggen? Dat vinden we jammer, want we zijn erg blij met u als klant. Wilt u toch echt opzeggen? Dan kunt u de huisdierenverzekering na uw eerste jaar dagelijks opzeggen via Mijn OHRA. Heeft u een 4-jarig contract? Dan kunt u de verzekering pas na die 4 jaar opzeggen. Let op, we hebben altijd een opzegtermijn van 1 maand.

In nog geen 2 minuten heeft u toegang tot Mijn OHRA. U heeft alleen uw relatienummer en e-mailadres nodig. Activeer Mijn OHRA.

Hier staat uw relatienummer
U vindt uw relatienummer op uw polisblad en onderaan de e-mails die u van ons ontvangt.