Alle cijfers rondom klachten

Hoeveel klachten we krijgen en wat we daarmee doen – daar zijn we heel open over. Het belangrijkste vinden we dat je ook ziet hoe we onze dienstverlening verbeteren. Want klachten zijn er om opgelost te worden en om van te leren.

Klachten over onze verzekeringen

Ieder jaar maken we een klachtenrapportage van het jaar daarvoor. In dit document staat hoeveel klachten we krijgen per 10.000 verzekerden, hoeveel we daarvan afwijzen, wat de gemiddelde doorlooptijd is en hoeveel klachten via Kifid of via de rechter zijn afgehandeld.

In 2017 hebben we in totaal 2.998 klachten ontvangen. Alle andere cijfers vind je in onze Klachtenrapportage 2017 [PDF].

Dit hebben we verbeterd

Elke klacht willen we oplossen. Een specifieke klacht vraagt om een specifieke oplossing. Maar we hebben ook 3 verbeteringen doorgevoerd die voor iedereen handig zijn:

Mijn OHRA
We werken continu aan het verbeteren van Mijn OHRA. Het aanvraagproces en het inloggen in Mijn OHRA is inmiddels vereenvoudigd. Het wachtwoord kan niet meer verlopen en het maken van een wachtwoord is versimpeld. Het aanvragen van een verzekering verloopt ook sneller, doordat we alle relevante informatie onthouden. Je hoeft deze gegevens nu niet meer zelf in te voeren, terwijl je al ingelogd bent. Hierdoor is het nog makkelijker om direct je verzekering aan te vragen.

Schade melden
Het melden van schade moet zo makkelijk mogelijk verlopen. Tijdens het melden van een schade in Mijn OHRA verliep de inlogtijd waardoor je alle ingevoerde gegevens verloor. Dit hebben we verholpen. Meld je nu een schade? Dan zie je hoelang de inlogtijd is. Ook komt er een melding waarin we adviseren om je gegevens op te slaan. Op deze manier raak je ingevoerde gegevens niet meer kwijt.

Status van je claim volgen
We begrijpen dat je graag weet waar je aan toe bent. Helemaal nadat je een claim hebt ingediend. Daarom kan je de status hiervan nu volgen in Mijn OHRA. Als je bent ingelogd zie je welke status je claim heeft. Zo zie je direct waar je aan toe bent en hoe lang de afhandeling nog duurt. Deze status is live te volgen als je ingelogd bent. Bij een online schademelding krijg je binnen 2 werkdagen een reactie. De afhandeling duurt in veel gevallen dan niet lang meer. Bij een meer complexe schade kan de afhandeling wat langer duren. Deze status kan je dan weer volgen via Mijn OHRA.