Klanten geven onze zorgverzekering een 8

Wij doen er alles aan om te zorgen dat onze klanten tevreden zijn. Daarom voeren we verschillende onderzoeken uit. Zodat we weten wat we goed doen en wat we moeten verbeteren. Het gemiddelde cijfer van alle onderzoeken is een 8.0. Hieronder vind je een overzicht van alle onderzoeken die uitgevoerd zijn.

KlantContactMonitor (KCM)

In samenwerking met KCM brengen we in kaart hoe onze klanten onze dienstverlening beoordelen. Met name het contact tussen onze klanten en ons. We doen onderzoek naar telefonisch contact, contact per WhatsApp, email, wijzigen van gegevens en het afsluiten van een zorgverzekering. Met de feedback proberen wij onze dagelijkse dienstverlening en service te verbeteren. Onze KCM score is een 8,0 (oktober 2017, gemeten over de afgelopen 12 maanden).

SAMR

SAMR is een marktonderzoeksbureau dat een keer per jaar onderzoek doet onder klanten van zorgverzekeraars. Dit onderzoek (Klantenmonitor Zorgverzekeringen) richt zich op het vertrouwen en de ervaring van klanten met hun Zorgverzekeraar. In 2017 is de OHRA Zorgverzekering beoordeeld met een 8,0. Dit komt voort uit een positieve beoordeling over het contact met OHRA, de service en dienstverlening, een snelle afhandeling van declaraties en de vrije zorgkeuze die de OHRA Zorgverzekering biedt.

Independer

Via Independer kunnen onze klanten een review achterlaten. Op basis van deze reviews (meer dan 12.000) is de OHRA Zorgverzekering beoordeeld met een 7,9.