Klanttevredenheid

OHRA staat voor verzekeren zonder Paarse Krokodillen. We bedoelen hiermee dat we ernaar streven dat je bij ons je zaken eenvoudig, snel en zonder gedoe regelt. Daarom vragen we je regelmatig wat je vindt van onze dienstverlening. Zodat we verbeteringen kunnen doorvoeren en onze diensten nog beter kunnen regelen. Want als we weten waar die Paarse Krokodillen zitten, kunnen we ze aanpakken en uit de weg ruimen. Zo proberen we gedoe te voorkomen en op te lossen. We meten tevredenheid op een aantal manieren. Hieronder lees je daar meer over. Ook vertellen we je wat we doen met de adviezen en opmerkingen.

Klant Contact Monitor

Via Klant Contact Monitor deel je je ervaringen met ons en onze dienstverlening. Op basis van deze adviezen voerden we in 2019 verschillende veranderingen door. Hieronder lees je een aantal voorbeelden daarvan.

Archief beëindigde producten toegevoegd aan Mijn OHRA
In Mijn OHRA kun je tegenwoordig, naast je huidige verzekeringen, ook al je beëindigde producten bij OHRA zien. Handig, dan heb je alles op een rijtje en hoef je niet onnodig te zoeken

Opslaan van gegevens tijdens het indienen van een schade of nota
De tijd dat je bij inactiviteit ingelogd blijft in Mijn OHRA is verlengd van 15 naar 30 minuten. Als je bezig bent met het indienen van een schade of nota, wijzen wij je er nu op je informatie op te slaan. Zo ben je niet al je gegevens kwijt als je een bonnetje of andere informatie opzoekt. Uit veiligheidsoverwegingen blijf je niet de hele tijd ingelogd bij Mijn OHRA.

Gebruik OHRA App bij schade
Als je een schade meldt via de OHRA App en een bestand uploadt, kan dat alleen als je telefoon beveiligd is (door pincode of TouchID). Anders sluit de app automatisch. Dit gebeurt vanwege je eigen veiligheid, maar zorgt voor onnodig gedoe. Daarom krijg je daar nu een melding van.

Verklaring overdracht schadevrije jaren
We hebben op onze website een verklaring geplaatst voor het overdragen van schadevrije jaren aan een andere persoon. Wie dat is en welke voorwaarden daarbij gelden, leggen we uit op onze site.

Chatbot
De OHRA chatbot werkt alleen met input van klanten en bezoekers. Als je ‘nee’ antwoordt op de vraag ‘Ben je met dit antwoord geholpen?’, gaan we hier direct mee aan de slag. Zo sluiten de antwoorden van de chatbot beter aan op je vragen.

Chatcontact met medewerkers
Kom je er toch niet uit met de antwoorden van de chatbot? Dan kan je kiezen op welke manier we contact met je opnemen, zodat we je toch zo snel mogelijk en zonder gedoe kunnen helpen. 

Ons eigen onderzoek

Naast het onderzoek van het Verbond van Verzekeraars voeren we een eigen onderzoek uit. Dit doen we samen met onderzoeksbureau GfK. Een aantal van onze klanten krijgt dan een onderzoek toegestuurd. In dit onderzoek vragen we bijvoorbeeld hoe klanten het contact met ons ervaren, maar ook hoe gemakkelijk het is om zelf met producten van OHRA te werken. Het onderzoek gaat over onze schade- en zorgverzekeringen en over de website, Mijn OHRA en de OHRA app. Vorig jaar ontvingen we een 8,2 van jullie. Daar zijn we erg blij mee.

Klantonderzoek van het Verbond van Verzekeraars

Het Verbond van Verzekeraars, waar OHRA bij aangesloten is, laat ieder jaar een groot onderzoek doen naar de klanttevredenheid van alle aangesloten verzekeraars. Klanten beoordelen in dit onderzoek hun verzekeraar op 6 belangrijke punten: vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact. De resultaten over 2019 vind je op VerzekeraarsinBeeld.