Bel met onze klantenservice

Soms wil je graag een persoon spreken. Dat kan. Gewoon, op een lokaal nummer. Je kunt ons bellen op +31 (0)26 400 40 40.

  • Je betaalt lokaal tarief, plus de kosten voor het gebruik van je (mobiele) telefoon.
  • Het is handig als je je relatienummer of rekeningnummer bij de hand hebt. We kunnen je dan sneller helpen.
  • Bel je over een bankproduct? Dan mogen we je alleen helpen als je de rekeninghouder bent. Dit heeft te maken met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).

Snel door het keuzemenu

Geen zin om het hele keuzemenu af te luisteren? Kies dan direct het goede nummer. Heb je een vraag over:

  • je zorgverzekering, kies 1
  • een gemelde schade of het melden van een nieuwe schade, kies 2
  • je auto, motor, woon, reis, rechtsbijstand, inzittende, huisdierenverzekering, kies 3
  • je bankproduct, kies 4
  • je levensverzekering of pensioen, kies 5
  • je arbeidsongeschiktheidsverzekering, kies 6

Op deze dagen en tijden kun je ons bereiken

Je kunt ons bellen op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Op zaterdag zijn niet alle afdelingen bereikbaar. Check daarom even de afwijkende openingstijden in de tabel hieronder.

Noodgeval of in het buitenland?
Dan hoef je natuurlijk niet tot maandag te wachten. De OHRA Hulpdienst staat 7 dagen per week, 24 uur per dag voor je klaar. Heb je onze zorgverzekering, dan bel je: +31 (0)26 400 48 68. Voor al je andere verzekeringen bel je de hulpdienst op: +31 (0)26 400 23 10. Je kunt onze hulpdienst ook makkelijk bereiken via de OHRA App.

Als je huisdier hulp nodig heeft, hoef je ons niet te bellen. Neem dan gelijk contact op met de dierenarts.

Afwijkende openingstijden

Onderwerp van je vraagOnze openingstijden
Declaratie zorgkosten

Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Kies in het keuzemenu:

  • Keuze 1: zorgverzekering
  • En kies daarna:
    - keuze 2: vragen over 'n ingediende declaratie, overzicht maximale vergoedingen of openstaand eigen risico
    - Keuze 3: vragen over de premiebetaling, aanmaning of als je een betalingsregeling wilt treffen
    - Keuze 4: vragen over kraamzorg
    - Keuze 5: overige vragen
Levensverzekering of OHRA BankMaandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur

Is het druk op de lijn?

Gemiddeld hebben we een wachttijd van 60 seconden, maar dat kan soms oplopen. Op maandagochtend en op werkdagen tussen 16.30 en 17.30 uur is het vaak drukker. We vinden het vervelend als je lang moet wachten en daarom krijg je binnen 5 minuten de mogelijkheid om een voicemail achter te laten. Wij bellen je dan terug, dus je hoeft niet langer te wachten.