Omzetting van uw gezinsongevallenverzekering

U heeft een gezinsongevallenverzekering die wordt omgezet naar OHRA. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Waarom wordt mijn gezinsongevallenverzekering omgezet naar OHRA?

De verzekeraar achter uw gezinsongevallenverzekering is Delta Lloyd Schadeverzekering NV. Deze verzekeraar heeft een gezinsongevallenverzekering onder de naam OHRA Schadeverzekeringen. Delta Lloyd heeft besloten om uw gezinsongevallenverzekering om te zetten naar OHRA. Heeft u naast uw gezinsongevallenverzekering ook andere schadeverzekeringen afgesloten? Dan krijgt u daar binnenkort meer informatie over.

Wanneer wordt mijn gezinsongevallenverzekering omgezet?

U ontvangt per verlengingsdatum de nieuwe polis van OHRA. Op diezelfde datum wordt uw huidige gezinsongevallenverzekering beëindigd. 

Wat betekent de omzetting voor mijn gezinsongevallenverzekering?

De dekking van uw OHRA Gezinsongevallenverzekering is gelijk aan uw huidige verzekering. Bekijk de polisvoorwaarden voor een uitgebreid overzicht.

Wat betekent de omzetting voor mijn premie?

Het kan zijn dat u iets meer of minder premie gaat betalen. De nieuwe premie vindt u terug op uw polisblad. Betaalde u voorheen uw premie per kwartaal? Dan verandert dit voortaan naar een maandelijkse betaling.

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe polis?

U ontvangt binnen twee weken uw nieuwe polis met de voor u geldende dekking en premie. Uw huidige gezinsongevallenverzekering wordt automatisch stopgezet.

Ik heb onlangs een schade gemeld. Hoe gaat dat straks met de omzetting?

Uw OHRA Gezinsongevallenverzekering gaat in per verlengingsdatum. Tot deze datum kunt u schade melden zoals u gewend was, bij uw huidige verzekeraar. Voor schade die is ontstaan na de verlengingsdatum kunt u bij OHRA terecht.

Online gemak

Vanaf de ingangsdatum van uw OHRA Gezinsongevallenverzekering kunt u alles rondom uw verzekering online regelen in Mijn OHRA. Wijzig bijvoorbeeld uw dekking of verzekerde bedragen, bekijk uw polisblad of meld direct een schade. Gemakkelijk, snel en 24/7 beschikbaar. Waar en wanneer u wilt.

Hoe kan ik me aanmelden voor Mijn OHRA?

Per ingangsdatum van uw OHRA Gezinsongevallenverzekering kunt u Mijn OHRA eenvoudig aanvragen:
  1. Vul uw e-mailadres in en kies uw wachtwoord; 
  2. Bevestig uw e-mailadres;
  3. Vul uw relatienummer en geboortedatum in.
Uw relatienummer is onderdeel van uw polisnummer en staat op uw polisblad. Het zijn de cijfers voor het eerste streepje. Is uw polisnummer 123456-531-04. Dan is uw relatienummer 123456. Ook vindt u uw relatienummer op de brief waarin u bent geïnformeerd over de omzetting van uw gezinsongevallenverzekering. 

Lukt het aanmelden bij Mijn OHRA niet? Bekijk de veelgestelde vragen

Ik wil mijn dekking verhogen. Hoe werkt dat?

In Mijn OHRA wijzigt u eenvoudig en snel de dekking van uw OHRA Gezinsongevallenverzekering. U kunt kiezen uit drie pakketten.

Kan ik mijn andere verzekeringen ook omzetten?

U kunt uiteraard uw andere schadeverzekeringen ook omzetten. Wij adviseren u wel om te wachten tot u een bericht van ons heeft ontvangen dat uw schadeverzekering(en) worden omgezet.

Staat uw vraag er niet bij?

Vul dan ons contactformulier in.

Wilt u liever een medewerker spreken? Bel dan op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur naar: 026 354 47 20.