Omzetting van uw aansprakelijkheidsverzekering

U heeft een aansprakelijkheidsverzekering die wordt omgezet naar OHRA. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp.

De verzekeraar achter uw aansprakelijkheidsverzekering is Delta Lloyd Schadeverzekering N.V. Delta Lloyd heeft besloten te stoppen met de schadeverzekeringen van de merken Premio, Virtes en NSF. Daarom gaat uw aansprakelijkheidsverzekering over naar OHRA. Deze verzekeraar is ook onderdeel van Delta Lloyd. Bij OHRA blijft u verzekerd met een uitstekende dekking en goede service. 

U ontvangt per verlengingsdatum de nieuwe polis van OHRA. Op diezelfde datum wordt uw huidige aansprakelijkheidsverzekering beëindigd.

De dekking van de OHRA Aansprakelijkheidsverzekering is ruimer dan bij uw huidige verzekering. U bent over de hele wereld verzekerd tot € 1.000.000, - per gebeurtenis. En u heeft de mogelijkheid om dit bedrag uit te breiden naar € 2.500.000, -. De dekking tijdens vriendendiensten, sport-, spel-, en oppassituaties is maximaal € 25.000,- per gebeurtenis. Bekijk de polisvoorwaarden voor een uitgebreid overzicht.

De dekking Verhaalbijstand vervalt. U gaat dus ook minder premie betalen.

Het kan zijn dat u meer of minder premie gaat betalen. De nieuwe premie vindt u terug op uw polisblad. Betaalde u voorheen uw premie per kwartaal? Dan verandert dit voortaan naar een maandelijkse betaling.

U hoeft niets te doen. U ontvangt binnen twee weken uw nieuwe polis met de voor u geldende dekking en premie. Uw huidige aansprakelijkheidsverzekering wordt automatisch stopgezet.

Uw OHRA Aansprakelijkheidsverzekering gaat in per verlengingsdatum. Tot deze datum kunt u schade melden zoals u gewend was. Voor schade die is ontstaan na de verlengingsdatum kunt u bij OHRA terecht.

Uw OHRA Aansprakelijkheidsverzekering gaat in per verlengingsdatum. Voor een schade die u heeft ingediend veranderd er verder niets. Voor een schade na de verlengingsdatum kunt u bij OHRA terecht.

Vanaf de ingangsdatum van uw OHRA Aansprakelijkheidsverzekering kunt u alles rondom uw verzekering online regelen in Mijn OHRA. Bijvoorbeeld het wijzigen van uw dekking of persoonlijke gegevens. Gemakkelijk, snel en 24/7 beschikbaar. Waar en wanneer u maar wilt.

Per de ingangsdatum van uw OHRA Aansprakelijkheidsverzekering kunt u Mijn OHRA eenvoudig binnen drie stappen aanvragen:
  1. Vul uw e-mailadres in en kies uw wachtwoord; 
  2. Bevestig uw e-mailadres;
  3. Vul uw relatienummer en geboortedatum in.
Uw relatienummer is onderdeel van uw polisnummer en staat op uw polisblad. Het zijn de cijfers voor het eerste streepje. Bijvoorbeeld uw polisnummer is: 123456-531-04. Dan is uw relatienummer 123456. Ook vindt u uw relatienummer op de brief waarin u bent geïnformeerd over de omzetting van uw aansprakelijkheidsverzekering. 

Lukt het aanmelden bij Mijn OHRA niet? Bekijk de veelgestelde vragen

In Mijn OHRA wijzigt u eenvoudig en snel de dekking van uw OHRA Aansprakelijkheidsverzekering. U kunt u dekking tot maximaal € 2.500.000, - verhogen.

U kunt uiteraard uw andere schadeverzekeringen ook omzetten. Wij adviseren u wel om te wachten tot u een bericht van ons heeft ontvangen dat uw schadeverzekering(en) worden omgezet.

Vul dan ons contactformulier in.

Wilt u liever een medewerker spreken? Bel dan op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur naar: 026 354 47 20.