Bundelz App verbinden met de kilometerteller

Om de kilometerstand in de Bundelz App bij te werken, moet je de Bundelz App verbinden met de kilometerteller in je auto. Dat noemen we synchroniseren.

Belangrijk:

je moet minimaal 1 keer in de 3 weken de Bundelz App en kilometerteller synchroniseren. Het is hierbij belangrijk dat de app actief is. Zorg daarom dat je de app niet helemaal afsluit, maar aanklikt als je synchroniseert.

  • Hoe synchroniseer ik de Bundelz App?

    Als je niet synchroniseert, werkt de Bunzelz App je kilometertegoed niet bij. Het is daarom verstandig om je smartphone altijd mee te nemen als je in je auto rijdt. Laat daarbij bluetooth en mobiel internet aan staan. Zodra je de app opent, werkt deze je kilometertegoed bij. Het internet dataverbruik is minimaal.

    Volg onderstaande stappen om de kilometers in de Bundelz App bij te werken:

    1. Zorg dat je in de auto zit en de motor aan staat
    2. Maak met je smartphone een bluetoothverbinding met de kilometerteller. De kilometerteller heet LINK 100 bij bluetooth
    3. Open de Bundelz App en wacht ongeveer 10 seconden
      -Zijn je kilometers bijgewerkt? Dan is het synchroniseren gelukt. Je ziet dan ‘zojuist bijgewerkt’ staan
      -Zijn je kilometers niet bijgewerkt? Ga dan naar je bluetooth instellingen op je telefoon en maak verbinding met de kilometerteller. De Bundelz App werkt je kilometers alsnog bij
    4. Heb je internet in de auto? Dan werkt de Bundelz App de kilometers direct bij. Heb je geen internet in de auto? Dan werkt de app de kilometers bij als je met wifi verbindt. Open de Bundelz App dan opnieuw
  • Hoe vaak moet ik de kilometerteller synchroniseren met de Bundelz App?

    Gebruik je de kilometerteller voor een periode langer dan 3 weken niet? Omdat je bijvoorbeeld zonder auto naar het buitenland gaat, laat ons dit dan vooraf weten. Je kunt ons mailen via hallo@bundelz.nl.

  • Hoe weet ik of ik verbinding heb met bluetooth?

    Zodra het blauwe lampje op de kilometerteller brandt heb je bluetooth verbinding. Je ziet dan bij de bluetooth instellingen van je telefoon dat het apparaat LINK 100 verbonden of gekoppeld is.

    Tips:

    • Bluetooth heeft maar een paar meter bereik. Zorg dus dat je in de auto zit
    • Krijg je geen bluetooth verbinding? Schakel dan bluetooth uit, wacht 15 seconden en schakel bluetooth weer in. Verbind dan opnieuw met de kilometerteller
    • Verwijder eventueel het gekoppelde apparaat uit de bluetooth instellingen. Daarna kun je opnieuw een verbinding maken
  • Problemen bij het synchroniseren van de app met de kilometerteller?

    De app werkt alleen goed met de besturingssystemen Android versie 5.0 of hoger en iOS versie 11.0 of hoger. Je kunt de app maar op één apparaat downloaden. Koop je een nieuwe telefoon? Neem dan contact met ons op.

  • Ik kan geen verbinding maken met de kilometerteller

    Controleer of de kilometerteller nog goed in de auto zit. Druk deze voor de zekerheid aan.

  • De kilometers worden niet bijgewerkt

    Sluit de Bundelz App volledig af en open deze opnieuw. Helpt dit niet? Probeer dan de app opnieuw te installeren en verwijder dan eerste de oude versie. Je weet dat de kilometerteller goed werkt als deze tijdens het rijden het aantal kilometers bijwerkt. Er kan een kleine vertraging in de dataverwerking zitten.

  • Na een bezoek aan de garage werkt de kilometerteller niet, hoe kan dat?

    ls je auto naar de garage geweest? Dan is het verstandig te controleren of de kilometerteller nog op de juiste plek zit. De automonteur kan de teller verwijderd hebben omdat de OBD-poort, waar de kilometerteller in zit, nodig was om motormanagement informatie uit te lezen. De kilometerteller is dan verwijderd.

    Je bent verplicht om ons te informeren als de auto naar de garage gaat én wanneer je hem weer ophaalt. Dit kun je eenvoudig doen door ons te mailen via hallo@bundelz.nl. Dit is nodig omdat wij een melding krijgen als de kilometerteller verwijderd wordt. Als wij geen bericht van je krijgen dan nemen wij contact met je op, om te horen of er problemen zijn. Door vooraf een melding te doen voorkomen we misverstanden.

  • Blijf je problemen houden?

    We helpen je graag verder! Stuur een e-mail naar hallo@bundelz.nl. We kunnen je het beste helpen als je de volgende informatie stuurt:

    • Welke lampjes branden op de kilometerteller?
    • Wat zie je in de Bundelz App?
    • Wat heb je zelf al geprobeerd?

    De app verbruikt heel weinig internet uit je data abonnement, omdat deze geen zware gegevens overzet. Je kunt het vergelijken met het ontvangen van een WhatsApp. Dat verbruikt slechts een paar kB.

    Andere vraag? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Onze partners

TomTom

Levert de kilometerteller voor in je auto. Als we je verzekeren ontvang je deze kilometerteller automatisch per post bij je thuis.

KwikFit

Biedt gratis hulp als het niet lukt om de kilometerteller in je auto te plaatsen. Omdat je er dan toch bent, doen zij meteen een gratis bandeninspectie en accucheck.