Vragen over de omzetting van uw inboedelverzekering

U heeft een inboedelverzekering van Nationaal Spaarfonds (NSF), Virtes of Premio die wordt omgezet naar OHRA. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Belangrijke informatie: door een storing in ons systeem staat in de brief die u heeft ontvangen verkeerde informatie over uw premie. U hoeft niet eenmalig nog een extra bedrag te betalen. Onze excuses voor het ongemak.

De verzekeraar achter uw inboedelverzekering is Delta Lloyd Schadeverzekering N.V. Delta Lloyd heeft besloten te stoppen met de schadeverzekeringen van de merken NSF, Virtes en Premio. Daarom gaat uw inboedelverzekering over naar OHRA. Deze verzekeraar is ook onderdeel van Delta Lloyd. Bij OHRA blijft u verzekerd met een uitstekende dekking en goede service.

Per 1 november 2017 wordt uw inboedelverzekering omgezet naar OHRA. Dit betekent dat u eind oktober de nieuwe polis van OHRA kunt verwachten. Op diezelfde datum wordt de verzekering bij NSF, Virtes of Premio beëindigd.

De dekking van uw OHRA Inboedelverzekering kent andere vergoedingen en dekkingen dan uw huidige verzekering. U krijgt bij OHRA een inboedelverzekering die zoveel mogelijk lijkt op uw huidige verzekering. U gaat er in dekking zelfs op vooruit. Bekijk de polisvoorwaarden voor een uitgebreid overzicht.

Deze voorwaarden gelden voor u tot de eerstvolgende contractvervaldatum. Daarna krijgt u opnieuw bericht van ons.

OHRA heeft een verdere uitsplitsing in rubrieken. Het is goed om te controleren of de genoemde bedragen per rubriek in uw situatie voldoende zijn. Bekijk de omschrijving van de rubrieken.

OHRA heeft standaard onbeperkt dekking voor huurdersbelang. U hoeft dus geen extra bedrag te verzekeren. Dit kunt u terug vinden in de polisvoorwaarden.

Heeft u naast de inboedelverzekering ook een glasverzekering? De dekking voor glasschade is bij ons standaard opgenomen in de inboedelverzekering. Uw aparte glasverzekering komt dus te vervallen.

Uw premie blijft tot de eerstvolgende contractvervaldatum gelijk. Dat betekent dat u er op vooruitgaat, want u heeft bij OHRA een uitgebreidere dekking. Betaalde u voorheen uw premie per kwartaal of half jaar? Dan verandert dit voortaan naar een maandelijkse betaling.

U kunt nu gebruik maken van de toegezonden acceptgiro. Hierop staat ook ons rekeningnummer: NL98 INGB 0002 7125 10. Vanaf april 2017 worden de acceptgiro's vervangen door nota's. 

Tip: vermeld bij betalingen altijd uw relatienummer en het soort verzekering waar u de betaling voor doet. Dan kunnen we snel en eenvoudig uw betaling verwerken in onze administratie.

Wij incasseren de premie van uw OHRA Schadeverzekeringen in één keer. Het totaalbedrag wordt rond de eerste van de maand afgeschreven. Ook schrijven wij de premie via een ander rekeningnummer van uw rekening af. Dit wordt NL98 INGB 0002 7125 10. U hoeft hier verder geen actie voor te ondernemen.

U ontvangt eind oktober uw nieuwe polis. Uw huidige inboedelverzekering wordt automatisch stopgezet.

Uw OHRA Inboedelverzekering gaat in per verlengingsdatum. Tot deze datum kunt u schade melden zoals u gewend was, bij uw huidige verzekeraar. Voor schade die is ontstaan na de verlengingsdatum kunt u bij OHRA terecht.

Bij OHRA houden we van makkelijk en snel. Daarom kunt u vanaf de ingangsdatum van uw OHRA Inboedelverzekering u alles rondom uw verzekering online regelen via Mijn OHRA of de OHRA App. Uw dekking aanpassen, uw gegevens wijzigen… Waar en wanneer u maar wilt.

Activeer in 4 eenvoudige stappen uw account:

  1. Ga naar Mijn OHRA;
  2. vul uw e-mailadres in en bedenk een veilig wachtwoord;
  3. bevestig uw e-mailadres;
  4. vul uw relatienummer en geboortedatum in.
U kunt Mijn OHRA per ingangsdatum van uw OHRA Inboedelverzekering activeren. Uw relatienummer is onderdeel van uw polisnummer en staat op uw polisblad. Het zijn de cijfers voor het eerste streepje. Is uw polisnummer 123456-531-04. Dan is uw relatienummer 123456. Ook vindt u uw relatienummer op de brief waarin u bent geïnformeerd over de omzetting van uw opstalverzekering.

Bekijk de video met een korte uitleg of ga naar de veelgestelde vragen.

U kunt uiteraard uw andere schadeverzekeringen ook omzetten. Wij adviseren u wel om te wachten tot u een bericht van ons heeft ontvangen dat uw schadeverzekering(en) worden omgezet.

Bij OHRA krijgt u uitgebreide informatie over de verzekeringen. Op basis van deze informatie beoordeelt u zelf of een product nog steeds past bij u en bij uw financiële situatie. OHRA geeft u hierover geen persoonlijk advies. Dit heet formeel ‘execution only’ dienstverlening.

Dat vinden we jammer, want we zijn erg blij met u als klant. Wilt u toch opzeggen? Dan kunt u de verzekering telefonisch beëindigen. Bel ons dan op telefoonnummer 026 35 44 720. Doe dit wel binnen 30 dagen na de datum waarop de omzetting in gaat. Uw verzekering stopt dan op de datum van omzetting.

Bel ons dan op telefoonnummer 026 35 44 720. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur en helpen u graag.